- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check PZ-727-Z
RENAULT CAPTUR | 2017
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 7 jaar en 9 maanden oud. In oktober 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 40.316 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 110 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,9 l/100 km. De CAPTUR is 7 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 61 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Dokkum met een kilometerstand van 121.692 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | wit |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 5.275 |
Nieuwprijs | € 40.316 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 24 oktober 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 24 oktober 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 14 augustus 2025 |
APK melddatum | 22 oktober 2024 |
APK vervaldatum | 22 oktober 2025 |
Parallel import | ja |
Plaats chassisnummer | op r. deurstyl |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | K9K F6 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1461 cc |
Max. vermogen | 81 kW / 110 pk |
Geluidsniveau stationair | 79 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 101 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Energielabel | E |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.180 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.762 kg |
Voorasdruk | 976 kg |
Achterasdruk | 886 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 640 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,4 s |
Maximum vermogen | 81 kW / 110 pk |
Maximum koppel | 260 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 60 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Fijn rijgedrag
- +Praktische ruimte
- +Niet heel duur
- -Weinig opties instapmodel
- -Geen sterke motoren
- -Problemen 1.2 benzine
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 2008 vs Renault Captur - Dubbeltest
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

PZ-727-Z
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.