
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 14 jaar en 11 maanden oud. In maart 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 22.640 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 86 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 174 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,7 l/100 km. De CLIO is 13 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 353 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | RENAULT |
| Model | CLIO |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Hatchback |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 2.813 |
| Nieuwprijs | € 22.640 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 4 januari 2011 |
| Datum eerste registratie Nederland | 27 maart 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 3 december 2025 |
| APK melddatum | 5 december 2025 |
| APK vervaldatum | 5 december 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | K9K T7 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1461 cc |
| Max. vermogen | 63 kW / 86 pk |
| Geluidsniveau stationair | 83 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,5 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,3 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,7 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 98 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 1.5 mg/km |
| Emissiecode | Euro 4 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.150 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.665 kg |
| Voorasdruk | 924 kg |
| Achterasdruk | 870 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 535 kg |
| Lengte | 4.032 mm |
| Breedte | 1.719 mm |
| Hoogte | 1.495 mm |
| Wielbasis | 2.580 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 185/60R15 Prijzen |
| Topsnelheid | 174 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 12,7 s |
| Maximum vermogen | 63 kW / 85 pk |
| Maximum koppel | 220 Nm |
| Draaicirkel | 10,7 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 288 - 1038 l |
| Inhoud brandstoftank | 55 l |
| Segment | B |
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




