- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check K-205-NH
RENAULT CAPTUR | 2014
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 10 jaar en 9 maanden oud. In januari 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 25.912 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. De RENAULT heeft een topsnelheid van 192 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,4 l/100 km. De CAPTUR is 1.709 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 116 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Eindhoven met een kilometerstand van 91.284 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 788 |
Nieuwprijs | € 25.912 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Captur 1.2 benzine Automaat airco ecc trekhaak navigatie lmv
- 2014
- 138.067 km

Renault Captur 1.2 TCe Wave | Trekhaak | Org NL | Stoelverwarming | Camera | Climate Control |
- 2016
- 156.360 km

Renault Captur 0.9 TCe Dynamique van 2de Eig met trekhaak en navigatie en bluetooth telefoon / media en airco
- 2014
- 193.440 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 22 december 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 22 januari 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 januari 2021 |
APK melddatum | 8 januari 2025 |
APK vervaldatum | 22 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H5F D4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 125 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.155 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.726 kg |
Voorasdruk | 960 kg |
Achterasdruk | 877 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 625 kg |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 192 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,9 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 205 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 60 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Fijn rijgedrag
- +Praktische ruimte
- +Niet heel duur
- -Weinig opties instapmodel
- -Geen sterke motoren
- -Problemen 1.2 benzine
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 2008 vs Renault Captur - Vergelijkende Test
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

K-205-NH
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.