- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 9-TRN-97
BMW M5 | 2012
Deze BMW M5 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 3 maanden oud. In mei 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 140.391 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 560 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 9,9 l/100 km. De M5 is 1.574 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 112 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Eindhoven met een kilometerstand van 187.750 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | M5 |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 5.392 |
Nieuwprijs | € 140.391 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 10 februari 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 9 mei 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 25 januari 2021 |
APK melddatum | 6 september 2024 |
APK vervaldatum | 8 september 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | S63B44B |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 4395 cc |
Max. vermogen | 412 kW / 560 pk |
Geluidsniveau stationair | 93 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 14,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 7,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 9,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 232 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.845 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.410 kg |
Voorasdruk | 1.180 kg |
Achterasdruk | 1.260 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.910 mm |
Breedte | 1.891 mm |
Hoogte | 1.467 mm |
Wielbasis | 2.960 mm |
Bandenmaat (origineel) | 295/35R19 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,4 s |
Maximum vermogen | 412 kW / 560 pk |
Maximum koppel | 680 Nm |
Draaicirkel | 12,6 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 80 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

9-TRN-97
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.