- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 74-XDZ-4
BMW 530D | 2010
Deze BMW 530D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 14 jaar en 6 maanden oud. In mei 2012 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 94.450 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 245 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,1 l/100 km. De 530D is 31 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 222 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Surhuisterveen met een kilometerstand van 339.670 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 530D |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 12.422 |
Nieuwprijs | € 94.450 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 10 november 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 31 mei 2012 |
Datum laatste tenaamstelling | 14 april 2025 |
APK melddatum | 13 december 2024 |
APK vervaldatum | 24 december 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N57D30A |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Max. vermogen | 180 kW / 245 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 160 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.695 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.330 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.899 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,3 s |
Maximum vermogen | 180 kW / 245 pk |
Maximum koppel | 540 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

74-XDZ-4
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.