- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- tellerstand controle
Kenteken Check 50-PFF-8
BMW 523I | 2011
Deze BMW 523I is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 14 jaar en 4 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 75.575 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 204 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 234 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,6 l/100 km. De 523I is 39 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 232 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Goes met een kilometerstand van 234.156 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 523I |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 13.271 |
Nieuwprijs | € 75.575 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 6 januari 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 6 januari 2011 |
Datum laatste tenaamstelling | 11 april 2025 |
APK melddatum | 13 november 2024 |
APK vervaldatum | 8 januari 2026 |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N53B30A |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2996 cc |
Max. vermogen | 150 kW / 204 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 178 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.625 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.260 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.899 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 234 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,2 s |
Maximum vermogen | 150 kW / 204 pk |
Maximum koppel | 270 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

50-PFF-8
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.