- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 1-TLX-15
BMW 530D | 2012
Deze BMW 530D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar oud. In april 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 84.935 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 258 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,4 l/100 km. De 530D is 33 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 530D |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 9.941 |
Nieuwprijs | € 84.935 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

BMW M550xd Navi Stoelverw. Cruise Leer Memory Xenon
- 2012
- 196.761 km

BMW 525d Luxury Edition *Navi Pro* EURO6 Facelift, Schuifdak, 218PK, Elektr. Leder Sportstoelen + Verwarmd, Xenon
- 2013
- 249.306 km

BMW 535d Upgrade Edition, Automaat, Navi-pro, trekhaak, Opendak, Leer, M-Pakket, active steering, tc
- 2013
- 221.232 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 30 mei 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 april 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 13 mei 2025 |
APK melddatum | 25 april 2024 |
APK vervaldatum | 31 mei 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N57D30A |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Max. vermogen | 190 kW / 258 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 143 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.5 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.670 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.305 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 1.290 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.899 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,0 s |
Maximum vermogen | 190 kW / 258 pk |
Maximum koppel | 540 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

1-TLX-15
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.