- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 17-ZTX-9
BMW 5ER REIHE | 2012
Deze BMW 5ER REIHE is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 4 maanden oud. In maart 2013 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 74.706 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 184 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 225 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km. De 5ER REIHE is 1.143 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 303 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 5ER REIHE |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 6.902 |
Nieuwprijs | € 74.706 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

BMW M550xd | Panoramadak | 360* Camera | Softclose | Head-Up | Stoelventilatie/Verwarming | Elektrische Trekhaak |
- 2012
- 245.760 km

BMW 525d High Executive Aut. | 218PK | Xenon | Prof. Navigatie | Keurige staat | Stoelverwarming | Hifi Sound | NAP |
- 2012
- 204.167 km

BMW 5-serie ALPINA D5 BITURBO - SCHUIF./KANT.DAK - 20 INCH - ZEER NETJES!
- 2011
- 288.407 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 29 februari 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 maart 2013 |
Datum laatste tenaamstelling | 30 mei 2022 |
APK melddatum | 13 mei 2025 |
APK vervaldatum | 16 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 135 kW / 184 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,3 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 129 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.57 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Energielabel | A |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.600 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.235 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 1.275 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.899 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 225 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,1 s |
Maximum vermogen | 135 kW / 184 pk |
Maximum koppel | 380 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

17-ZTX-9
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.