- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 1-SNG-87
FORD FOCUS | 2009
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 8 maanden oud. In december 2013 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 26.925 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 188 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km. De FOCUS is 53 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 111 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.298 |
Nieuwprijs | € 26.925 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 7 januari 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 december 2013 |
Datum laatste tenaamstelling | 5 augustus 2025 |
APK melddatum | 30 december 2024 |
APK vervaldatum | 17 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | op bodemplaat by r. voorzitting |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | HHDA |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 114 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 2.5 mg/km |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.252 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.830 kg |
Voorasdruk | 1.010 kg |
Achterasdruk | 975 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 675 kg |
Lengte | 4.357 mm |
Breedte | 1.839 mm |
Hoogte | 1.497 mm |
Wielbasis | 2.640 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 188 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,9 s |
Maximum vermogen | 80 kW / 109 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 396 - 1258 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Focus 1.6 TDCi 109pk Trend08 - 10DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 100pk Trend08 - 09DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 100pk Titanium08 - 09DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium08 - 11DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 109pk Trend08 - 10DH4SED
- Focus 1.6 TDCi 100pk Titanium08 - 09DH4SED
- Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium08 - 10DH4SED
- Focus Wagon 1.6 TDCi 100pk Trend08 - 09DH5STA
- Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Trend08 - 10DH5STA
- Focus Wagon 1.6 TDCi 100pk Titanium08 - 09DH5STA
- Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Titanium08 - 11DH5STA
- Focus 1.6 TDCi 109pk Ghia08 - 10DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 100pk Ghia08 - 09DH5HAT
- Focus 1.6 TDCi 109pk Ghia08 - 09DH4SED
- Focus 1.6 TDCi 100pk Ghia08 - 09DH4SED
- Focus Wagon 1.6 TDCi 100pk Ghia08 - 09DH5STA
- Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Ghia08 - 10DH5STA
- Focus 1.6 TDCi ECOnetic 109pk Trend08 - 09DH5HAT
- Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic 109pk Trend08 - 09DH5STA
- Focus 1.6 TDCi 109pk Limited09 - 11DH5HAT
- Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Limited09 - 11DH5STA
- Focus 1.6 TDCi ECOnetic Start/Stop Trend09 - 11DH5HAT
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Veel carrosserievormen
- +Breed motorisch aanbod
- -Roest
- -Elektronicaproblemen
- -Ruimte in cabriolet
De Focus C307 is de tweede generatie van de populaire modelreeks van Ford. Je ziet al direct dat hij voortbouwt op zijn voorganger, al is hij in veel opzichten verbeterd. Zo reed de Ford Focus die in 2004 op de markt kwam dynamischer en voelde hij volwassener aan dan de generatie ervoor. Ook kreeg hij gezelschap van een nieuwe carrosserievorm: de cabriolet.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie Ford Focus 2.5 20V Turbo ST
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

1-SNG-87
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.