Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Proost!

11
Proost!
Michiel Willebrands
  • Michiel Willebrands
  • Weblogs
13 december 2006 om 18:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Op internet werd mijn aandacht getrokken door de volgende kop: 'Raikkonen moet discreet feesten'. Het komt er kort gezegd op neer dat Formule 1-coureur Kimi Raikkonen door zijn nieuwe werkgever Ferrari min of meer wordt verplicht zijn stapavondjes tot een minimum te beperken en ze in ieder geval uit de publiciteit te houden. Het is geen geheim dat koele Kimi niet vies is van een wodka'tje meer of minder – het is tenslotte een Fin. En die komen over het algemeen pas los als ze flink onder de olie zitten. Volgens mij kun je onwijs lachen met dat ventje waar normaal gesproken alleen het hoogst noodzakelijke uit komt, voorgedragen op een manier waar robot Robin van Bassie en Adriaan jaloers op zou worden. Maar ondertussen word ik een beetje treurig van dit bericht. Het Formule 1-wereldje is al zo zakelijk en onpersoonlijk en de coureurs van tegenwoordig lijken compleet geïndoctrineerd en voorgeprogrammeerd door de pr-afdeling van hun team. Een spontane, gewaagde uitspraak is een unicum. Waar zijn de tijden gebleven van de onverschrokken snelheidsduivels, die met hun bravoure de halve wereld aan hun voeten legden en die rokend, zuipend, copulerend en ruziënd door het leven raasden? Maar als het erop aankwam wél presteerden. Wat maakt het uit wat iemand in z'n eigen tijd doet, ook al heet 'ie Kimi Raikkonen, is je werkgever het belangrijkste Formule 1-team en heb je dus zogenaamd een voorbeeldfunctie. Al ligt 'ie elke nacht kotsend in de greppel, als meneer Raikkonen in het raceweekend de rest maar om z'n oren rijdt. Ik geef toe, een dronken piloot is niet het meest ideale uithangbord voor de sport, maar de Formule 1 heeft nieuwe helden nodig en die kweek je niet door de coureurs als makke schaapjes aan het lijntje te houden. Dus Kimi, proost!

Michiel Willebrands

Michiel Willebrands

Coördinator AutoWeek Classics

Begin 2001 binnengekomen als stagiair, aan het einde van de stage ‘blijven hangen’ en een maand of vier op de eindredactie gewerkt. Daarna doorgeschoven naar de schrijvende redactie, waar ik – naast het maken van tests - samen met Damiaan Hage en later Stéphan Vermeulen verantwoordelijk was voor de invulling van het Journaal. In 2006 kreeg ik de Occasion-rubriek onder mijn hoede – naar mijn bescheiden mening de leukste pagina’s van AutoWeek! In 2012 weer teruggekeerd op de newsdesk en sinds 2016 verantwoordelijk voor AutoWeek Classics.   HOBBY’S: Muziek, gitaarspelen, autosport, fotografie, reizen en natuurlijk auto’s.   EERSTE AUTO: Lancia Thema 2.0 ie uit 1990   DROOM: Een roadtrip van een jaar door de VS met een Chevrolet Impala uit 1967.   EIGENAARDIGHEDEN: Ongetwijfeld, het benoemen ervan laat ik aan anderen over.

  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
11 Bekijk reacties

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Michiel WillebrandsLaatste blogs vanMichiel Willebrands

  • Weblogs
    Half-autonoom

    Half-autonoom

    44
    • 28 december 2015
  • Weblogs
    Waarom je je zorgen moet maken over kilometerheffing

    Waarom je je zorgen moet maken over kilometerheffing

    80
    • 1 december 2015
  • Weblogs
    Veyronmoe

    Veyronmoe

    66
    • 11 april 2013
  • Weblogs
    In de provincie snappen ze het

    In de provincie snappen ze het

    81
    • 4 december 2012
  • Weblogs
    BMW schudt Audi en Mercedes wakker

    BMW schudt Audi en Mercedes wakker

    50
    • 22 oktober 2012

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Meest actieve bloggers

  • Bas van PuttenBas van Putten (46)
  • Joas van WingerdenJoas van Wingerden (12)
  • Jan LemkesJan Lemkes (7)
  • Roy KleijwegtRoy Kleijwegt (4)
  • Frank JacobsFrank Jacobs (3)
  • Max VeldhuisMax Veldhuis (2)
  • Damiaan HageDamiaan Hage (2)
  • Marc KlaverMarc Klaver (1)
  • Stephan VermeulenStephan Vermeulen (1)
  • Joost BoersJoost Boers (1)

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden