Materia Girl

Daihatsu Materia
De Daihatsu Materia doet hier ter redactie meer stof opwaaien dan we van tevoren hadden kunnen vermoeden. Onlangs maakten we onze eerste meters met het vierkant vormgegeven autootje en waren aangenaam verrast. 'Een bijzonder kind', luidde de kop. Vandaag togen we naar Vianen om bij de importeur een testauto op te pikken. "Volgens mij wordt het een zwarte", mopperde collega Jacobs, die bij aankomst met glimmende oogjes tegen de wit-paarse lak van 'onze' Materia aankeek. We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat de Materia een hartstikke leuke, originele auto is. Maar wie gaat 'm ook daadwerkelijk kopen? Wat is het profiel van een Materia-koper? Alleenstaande yuppen? Jonge, hippe gezinnen? Gesjeesde kunstenaars? Of misschien uiteindelijk toch gewoon bejaarden? De naam Materia doet ons overigens sterk denken aan 'material', waarna de gedachtekronkel al snel bij de enige echte 'Material girl' uitkomt: Madonna! Hadden ze haar niet kunnen inschakelen voor de promotiecampagne? Waarschijnlijk sluit een popdiva van bijna 50 niet helemaal aan bij de doelgroep die Daihatsu voor ogen heeft. De Materia komt wat dat betreft een jaartje of twintig te laat. Maareh... wat vindt ú er eigenlijk van?

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.