Volkswagen Golf R32 (2003) - Op de Rollenbank
Spic en span
91 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Volgende Video
Op de rollenbank - Volkswagen Golf TDI
02:32
Lezersreacties (91) (gesloten)
Sowieso vond ik de Golf IV een, voor de klasse, nette kar. Ik geloof ook een van de beste series. In deze uitvoering ook nog eens bijzonder.
Gefeliciteerd en doe er zuinig mee!
Topauto.
Deze R32 ziet er zeer goed uit, ook dankzij de kleur en de combinatie met de gewilde OZ Aristo's. Ik zou alleen wel de Highline-achterlichten vervangen door USA-achterlichten, dat staat wat fraaier/luxer. ;-)
Mooi geluid, niet retesnel en lusten wel een slok benzine in tegenstelling tot andere snelle hatchbacks van die tijd.
Ziet er ook goed onderhouden uit, nog jaren plezier denk mee
Tja, het is een blanke vent, maar dat was door de geblindeerde ramen natuurlijk niet goed zichtbaar. En naar eigen zeggen lag het echt niet aan zijn rijstijl...
Maar als je 6x stevig te laat komt op je werk door dit soort grappen, dan ga je vanzelf uitkijken naar een andere auto. Overigens werd dat een donkerpaarse BMW M3 :-)
Je verhalen worden steeds vermakelijker. Zuigt nog eens een keer aan uw dikke duim, peppie! ;-)
OT:
Nette wagen. De VW Golf IV was een karakteristieke en fijne wagen. Sterke allrounder. Verzinkt, dus goede roestbescherming. De TDI's die geleverd zijn, waren krachtig, zuinig en degelijk.
De R32 klinkt erg prettig trouwens.
Ik ben ab-so-luut geen Golfjesman, maar dit is een pareltje.
Tjongejonge zeg
Duidelijk altijd met veel liefde onderhouden, wagen ziet er nog echt perfect uit.
Respect voor de huidige en de vorige eigenaar.
En je punt is??
Wens Pim er nog heel erg veel plezier mee! Gewoon zo houden als die is!
Beweer je nu dat die agent openlijk toegaf dat die R32 de reden van staandehouding was?
Een bonus was dat die R ook nog echt iets betekende qua motorisering.
Dat suggereerde het knikje naar de auto in ieder geval wel... Hij sprak het echter niet uit, heb ik begrepen.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, luidt het spreekwoord toch?
Wel een zgn aanhoud auto, dwz hij stond regelmatig aan de kant de politie uit te leggen dat hij toch echt niets te verbergen had, dat kan natuurlijk ook komen omdat hij half Surinaams is en een echte petjes liefhebber.
I see what you did there AW.
Het is een Golf IV dat punt 1
Hij heeft pas 206k gelopen, dat punt 2.
Het is een 6 Cilinder dat punt 3.
Dan is mijn Twingo zeker een godswonder dat ik met een 1,2 4 cilinder 183k heb aangetikt vandaag? Kom op zeg, 200,000 kilometer voor een Golf 6 cilinder, als 'ie nou het dubbele had gelopen had ik die opmerkingen wel begrepen, maar dit is onzin.
Doe mijn maar een 147 GTA, stuk mooier en ook qua sound
@excludriver , dat is altijd het probleem van dit soort auto''s ( denk ook aan GTA''s en meer...) , erg johnny gerelateerd . Veel eigenaren dus met dure verzekeringen en de brandstof gaat na 3 maand ook vervelen . Op naar de volgende , met een vriendin die veelal Anita heet .
De haldex aansturing kan in de war raken van de rollenbank waardoor hij in een constante modus van wel of niet aansturen terrecht kan komen, daardoor kan de olie ove rhit raken daarvan, de Haldex van deze wagen is zo gemaakt dat hij alleen in uiterste gevallen naar gaat bijregelen.
Alfa 75 V6 Savali,
Ik vind de 147 GTA ook gaver, en die is in rechte lijn ook nog een tandje sneller zelfs, maar kwa geluid vergis je je , deze VR6 klinkt echt geniaal ook.
Hier bij mij door de straat vliegt regelmatig zo'n R32. Een paars/blauw metallic geval met knallende uitlaat.
Er liggen hier nogal veel drempels, maar dat weerhoud de bestuurder (vrijwel altijd met petje) er niet van om tussen die drempels vreselijk te accelereren, met te veel lawaai en te veel snelheid. Asociaal rijgedrag en dit soort auto's horen blijkbaar een beetje bij elkaar.
Althans: Ik zie dat vooroordeel verdacht vaak bevestigd worden.
Dit is volgens mij het model waarvan de ruiten spontaan naar beneden vallen, waarvan je vaak flauw brandende achterlichten ziet en dat koplampjes vrat.
Nog even afgezien van 1.4 en 2.0 motoren die een flinke slok olie lustten en kapotte lagers in de bepaalde versnellingsbakken (van dat laatste had de honda civic ook last, maar daar gold een terugroepacties op en werden niet zoals bij meer dan die rommel van pon de kosten geheel of deels bij de klant neergelegd.)
Duits degelijk ? dat geldt vooral voor de prijs
Zit d'r dan de carosserie omheen van het saaiste model Golf ooit.
You can polish a turd...
Ik kocht in 2006 een nieuwe VW Golf gti 200 pk waar ik 4 jaar lang vele snelle kilometers mee heb gereden, geen olieverbruik en zeer betrouwbaar en geen dweil, fijne snelle reisauto, ooit geklokt 247 km h, niet gechipt. Zou de R 32 moeten vervangen. Qua prestaties maakt het inderdaad in de praktijk niet veel, maar dat geluid van die R32, dat is niet te vervangen. Deze kan nog wel wat km erbij hebben lijkt me zo, goede koop gedaan!
Fijne dag nog allemaal
Volledig eens! de Busso klinkt geweldig en in de GTA helemaal, veel km's mee gemaakt, maar de Vr6 in deze R32 klinkt ook geweldig.
Civic2,
Afgunst??
De laatste echte Golf de R32, fantastisch geluid!
Nu moet je het doen met een turbo,
Als dat maar goed gaat..........
De stelling dat Duitse auto's de norm zijn mbt kwaliteit vind ik nergens op slaan en is in het geval van vw volgens mij vooral gebaseerd op marketing en aaibaarheidsplastic.
De eigenaars van een echte japanse auto (van japans merk en ook gebouwd in japan) zullen snappen wat ik bedoel.
Een leuke auto, daar gaan we niet moeilijk om doen. En een beetje V6 haalt de drie ton wel zonder al teveel gezeik.
Zo zie ik het graag. Mooie tijdloze auto!
Dat ben ik met je eens echte kwaliteit komt uit Azië, onze Engelse Civic en nu de Jazz zijn al geweldig!!
Maar zo waardeloos was de generatie 4 niet van golf, dit zijn nog best degelijk en goed gebouwde wagens.
https://www.youtube.com/watch?v=BZmUA9gG9DY#t=00m13s
Mijn link skipt de reclame aan het begin. Autoweek dringt jullie advertenties op. Ik wil dat niet.
- raammechanismen gingen allemaal kapot
- luchtmassameter
- verstuivers
- turbo
- elektrische storingen
Etc etc
Een Golf Type 4 dat geen turbo heeft?
Volgens mij lult er maar 1 hier uit zijn nek, en ik ben het niet.
Er wordt steeds gezegd dat de type 4 zo'n goed model was.
Niet dus.
Lezen, makker, lezen.
Zelf 4 jaar ereen gehad en nog nooit iets gehad ermee. Dat er her en dee wel problemen waren, het zal wel, echt niet meer dan met een focus, megane of 306 van die tijd..
Tuurlijk waren andere merken toen ook niet perfect, maar als we het nu over een Golf 4 hebben, dan waren er aardig wat kinderziektes die vroeg of laat speelden.
Uiteraard is de golf 4 met turbo geleverd: de 1.8T en de TDI. Maar daar gaat dit filmpje niet over, gaat over een R32, die volgens jouw veel problemen geeft. Sws is dat gelul want de R32 is over het algemeen probleem los. Maar goed, als we maar wat hebben om tegen aan te trappen.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.