AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: Audi Q5 (2025) – Op nieuw platform toch vooral weer comfortabele allemansvriend

In Nederland alleen als PHEV. Gaan we de SQ5 met dikke V6 missen?

94 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Je hoeft geen grote autokenner te zijn om te zien dat de nieuwe Q5 een echte Audi is. De auto lijkt een evolutie van zijn voorganger. Toch is dat schijn die bedriegt. Audi is zelfs overgestapt naar een nieuwe platform-architectuur, waardoor de auto keurig in de pas loopt met de nieuwe A5.

Welke varianten van de Audi Q5 zijn er?

Voor zijn D-segment SUV maakt Audi niet langer gebruik van het vertrouwde MLB-bouwsysteem (Modulare LangsBaukasten). De nieuwe Q5 is net als de jongste A5 gebaseerd op de nieuw ontwikkelde PPC-techniek (Premium Platform Combustion), waarbij de verbrandingsmotor overigens wederom vertrouwd in lengterichting voor de vooras staat. Naast mild hybrid-aandrijfvarianten bouwt Audi de Q5 ook nu weer met plug-in-techniek. Sterker nog, in Nederland komt de Q5 er alleen maar als PHEV, met een tweeliter benzinemotor en keuze uit maximale systeemvermogens van 299 en 367 pk. Dat is meteen ook de reden dat je voorlopig nog geen nieuwe Q5 op Nederlands kenteken tegen zult komen. De fabriek in Mexico begint namelijk eerst met de productie van de mild hybrid-varianten.

Audi Q5 (2025)

Nog even geduld, in Nederland krijgen we de Q5 alleen als PHEV en daarvan begint de productoe later.

Is de nieuwe Audi Q5 ruimer dan zijn voorganger?

De Q5 is amper gegroeid. De afstand tussen voor- en achteras is maatgevend voor de interieurruimte en bij de nieuwe Q5 met slechts een paar millimeter toegenomen. Dit betekent dat de interieurruimte vergelijkbaar is met die van het vorige model. Voorin hebben we nog steeds geen klagen, ook niet met een bovengemiddeld postuur. Achterin gaat het ook goed, al moet je voor hoofdruimte boven de achterbank wel in de SUV zijn en niet onder de aflopende daklijn van de Sportback zitten. De bagageruimte meet wederom 520 liter, althans bij de mild hybrids. We gaan ervan uit dat het bij de PHEV’s minder zal zijn. Voor wie meer bagage wil meenemen: de achterbank kun je 10 centimeter naar voren schuiven. En als je nog meer mee wilt nemen, kun je uiteraard ook de verstelbare achterbankleuning voorover klappen.

Audi Q5 (2025)

Voor wie graag wat onderuit hangt: ook de achterbankleuning van de Audi Q5 kan iets achterover gezet worden.

Hoe is de bediening?

Het dashboard wordt gedomineerd door een enigszins rond de bestuurder gebogen glazen scherm met daarin recht voor je het instrumentarium en rechts daarvan het multimediasysteem, dat draait op hetzelfde elektronicaplatform als dat van de A5 en Q6. De bediening is daardoor nagenoeg gelijk aan die van de zustermodellen. Het multimediasysteem is niet het nieuwe ijkpunt in de auto-industrie, maar werkt wel snel en is redelijk eenvoudig te doorgronden. Op de middenconsole treffen we nog een echte draaiknop aan voor het audiovolume. Je hoeft dus niet over een scherm te swipen om even snel de radio harder of zachter te zetten. In het portier zit enigszins buiten beeld een cluster tiptoetsen waarmee je behalve de spiegels en de portiervergrendeling bijvoorbeeld ook de verlichting bedient. Gelukkig heb je deze toetsen niet continu nodig.

Audi Q5 (2025)

Het grote glazen paneel met het instrumentarium en het multimediasysteem staat enigszins rond de bestuurder gebogen. Als optie is er een eigen scherm voor de bijrijder.

Hoe rijdt de SQ5?

Bij onze eerste kennismaking met de Q5 zijn de plug-in-varianten nog niet beschikbaar. Hoe die zich gedragen, hou je dus nog even van ons te goed. Wij zijn op pad gegaan met de SQ5, de sportiefste variant. Deze heeft net als de PHEV’s die naar Nederland komen standaard vierwielaandrijving en net als de potentste van de twee plug-in hybride-varianten toevallig ook 367 pk (de andere PHEV piekt bij 299 pk), alleen nu afkomstig van een drieliter V6 met mild hybrid-ondersteuning. De V6 is er een van het levenslustige soort en vormt een prima tandem met de zeventraps DCT. De Q5 krijgt in Nederland standaard een sportonderstel mee met stalen schroefveren en frequentie-afhankelijke schokdempers. De SQ5 waarmee wij onze eerste kilometers maken, is juist voorzien van een sportonderstel met luchtvering en adaptieve dempers. Daar valt weinig op aan te merken, althans zolang je geen hardcore sportwagenkarakter verwacht, want een afgetrainde atleet is deze anabolen-Q5 niet. Ook in de dynamische rijmodus blijft het een comfortabele allemansvriend. De PHEV zal met zijn zware accupakket en extra elektrotechniek een andere gewichtsverdeling hebben en mede daardoor ook een ander weggedrag. We rekenen overigens wel op dezelfde mate van koersvastheid. Daar is namelijk niets mis mee.

Onze kennismakings-SQ5 beschikt over een breed scala aan (deels optionele) elektronische hulpsystemen, waar weinig op aan te merken valt. De kalibratie van deze systemen is dik in orde en dat geeft vertrouwen in de andere systemen die (hopelijk) pas in actie komen wanneer er gevaar dreigt.

Audi Q5 (2025)

Standaard wordt de Q5 met schroefveren geleverd. Voor wie er prijs opstelt is er ook luchtvering beschikbaar.

Krijg je waar voor je geld?

Of je met de nieuwe Q5 waar voor je geld krijgt? Dat kunnen we nog niet zeggen. Je krijgt weliswaar een ruime, comfortabele allemansvriend, maar net zo min als specificaties geeft Audi nog geen prijzen voor de PHEV-uitvoeringen. Bij de Nederlandse Audi-importeur zeggen ze dat je rekening moet houden met wat BMW voor een vergelijkbaar aangedreven X3 vraagt.

Audi SQ5
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)
Audi Q5 (2025)

  • +Fijne stoelen
  • +Prima adas
  • -Hoofdruimte achterin de sportback
  • -Knoppencluster in het portier

Oordeel

4 sterren

Of je met de nieuwe Q5 waar voor je geld krijgt? Dat kunnen we nog niet zeggen. Je krijgt weliswaar een ruime, comfortabele allemansvriend, maar net zo min als specificaties geeft Audi ook nog geen prijzen voor de PHEV-uitvoeringen.

    Gerelateerde forum topics

    Lezersreacties (94) (gesloten)

    Sub-reacties inklappen
    Peter Petersma
    Peter Petersma
    • 35
    Tja, alsof hij een buitenboord beugeltje om heeft gekregen. Ziet er niet uit. De Audi's van een poosje terug waren veel sierlijker in hun detaillering. Dat strakke en tijdloze zijn ze inmiddels wel kwijt. Ik denk dat ze hetzelfde virus op hun designafdeling hebben rondwaren als bij BMW.
    bo 9882617
    bo 9882617
    • 0
    Oei oei pesten om een beugel. U weet dat het tegenwoordig stoer is om een beugel te hebben?
    TripleBee
    TripleBee
    • 1
    Ik heb ook nog een beugel gedragen. Ik werd er niet mee gepest. Maar ik vond het allerminst stoer.
    Voor mij was het niet voor esthetische redenen, maar wel wegens fysieke klachten.
    Iemand die een beugel draagt om maar een beugel te dragen, is gewoon niet goed bij zijn hoofd. Ten eerste kost het handenvol geld, en ten tweede, als ze een terugbetaling krijgen, is het gewoon misbruik maken van ons belastinggeld (medisch fonds).
    Ik zie hier eigenlijk geen beugel in. Gewoon gekleurd plastic.
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 3
    Lekker bekkie???? Verschrikkelijk lelijk smoel zal je bedoelen! Wat een gedrocht weer....
    lennie
    lennie
    • 14
    Ik vind de neus niet mooi. En in deze uitvoering lijken de velgen veel te klein.
    Baron Nu
    Baron Nu
    • 3
    Ik vind het front ook niet mooi. Ook de uitvoering Sportback kan mij niet bekoren. En dan ook nog PHEV.
    TripleBee
    TripleBee
    • 2
    Mijn Golf 2 had 14" velgen. Mijn Golf 4 15" en mijn California 16".
    Dit waren/zijn de kleinste velgen die mogelijk waren/zijn en wat een ander daarvan vindt interesseert mij eigenlijk niet. Wel heb ik op mijn California de stalen velgen vervangen door lichtmetalen velgen, omdat die niet zo snel zullen roesten, en die geen wieldeksels kunnen verliezen. Is het nog een pak goedkoper ook als ik eens nieuwe banden moet leggen.
    Laurens 9623850
    Laurens 9623850
    • 1
    Voor mij ook, hoe kleinere velgen hoe beter. Comfort, beschadigd minder snel, en ziet er op een SUV ook gewoon beter uit. Op elke auto trouwens als je het mij vraagt. Heb ook een maatje kleiner genomen voor m’n X1.
    lennie
    lennie
    • 0
    Prima. Ik vind het niet mooi.
    OnlyElectric
    OnlyElectric
    • 13
    We moeten Europese auto’s kopen, maar vervolgens worden die wel buiten Europa gebouwd?
    TripleBee
    TripleBee
    • 1
    Tuurlijk. We vinden de prijzen nu al te hoog. Laat staan dat ze in West-Europa gebouwd zouden worden.
    Mister Bean
    Mister Bean
    • 18
    Jammer dat Audi deze designweg ingeslagen is. Net als moeder VW het spoor bijster. Dat interieur met die dubbele schermen is toch ook geknutsel van de bovenste plank. Wat een rommeltje is het dashboard zo.
    Ik zou 'm links laten liggen en een XC60 of X3 overwegen
    AUTOmaticGRAZY
    AUTOmaticGRAZY
    • 0
    Daar heeft de VW tak de Skoda voor. Gewoon goed model en vanbinnen logica... En ook Cornelis tipt hier in deze post " simply clver aan.... Pas nog op AW een review gelezen, dat iemand van Audi ev naar een Eniaq was gegaan en verbaast was dat een Skoda in zijn beleving beter reed.. 😳.
    Petrus1980
    Petrus1980
    • 28
    "Allemansvriend" is een raar woord als ik kijk naar deze lompe, lelijke, agressieve neus. Bah. Wie verzint dit?
    HarrieD
    HarrieD
    • 10
    Wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht. De betekenis van dit spreekwoord wordt hier treffend duidelijk gemaakt.
    F K 24
    F K 24
    • 8
    Niet moeders mooiste. De Audi A6 is veel beter gelukt.
    gasterplanke
    gasterplanke
    • 3
    Kun je tegen (een fikse) meerprijs ook het vorige, of liever nog het model daarvoor bestellen?
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 0
    Daar staan er genoeg met weinig kilometers en dat zegt meestal genoeg....valt dus gewoon tegen!
    Pat 6590565
    Pat 6590565
    • 1
    De wielbasis lijkt aan de kleinere kant voor dit segment.Het ziet er toch wat krap uit.
    BMW X3 heeft een gelijkaardige wielbasis.De Q5 zit in de verkeerde klasse.
    Audi’s designafdeling moet zich eens gaan herbronnen in Italië want deze versie trekt op niets.
    Marleen
    Marleen
    • 1
    Audi heeft toch een Italiaanse hoofdontwerper?
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/audi-krijgt-italiaanse-hoofdontwerper
    Gewijzigd door auteur
    Ronald OHare
    Ronald OHare
    • 6
    Het is allemaal een beetje teveel van het goede, teveel lijnen, vouwen en deuken in de carrosserie die niks toevoegen, teveel zwart plastic in de neus, als er al iets van chroom gebruikt wordt dan ziet het er uit als gigantische neusgaten. de verlichting is overgestyleerd en volkomen doorgeslagen. Het dashboard heeft te weinig schermen. Audi qua design volkomen de weg kwijt.... Tijd om weer een echte designer, zoals ooit de Silva , aan te stellen.
    Gumo
    Gumo
    • 1
    “ Het dashboard heeft te weinig schermen.”
    Zou je de voorruit ook nog graag vervangen zien door een scherm + camera?
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 0
    Wat doen we eigenlijk in de auto tegenwoordig?? TV/schermen kijken of autorijden? Het wordt er wel een stuk veiliger op (ahum)....
    Marleen
    Marleen
    • 4
    Test met een versie die niet naar Nederland komt?
    Ned Colgate
    Ned Colgate
    • 1
    Inderdaad, veel Europese landen wel leverbaar.
    Willem KLV
    Willem KLV
    • 1
    Daar betaal je ook BPM op als je hem daarna importeert
    Gewijzigd door auteur
    Frits79
    Frits79
    • 0
    Je moet rijden met de versies die er zijn.
    Marleen
    Marleen
    • 0
    En dat zijn steeds de full option top versies en niet de versies die de meeste mensen kopen. Maar dit is bij elke Autotest van om het even welk merk/model zo. Kwestie van je beste beentje voor te zetten
    Reinier 8914917
    Reinier 8914917
    • 4
    Ik heb niet zoveel met die touchscreens overal. Wmb graag knoppen. Overigens heb ik niet veel met dit merk. En deze auto al helemaal niet :-) Maar, ieder z'n meug zei de boer .....
    Piet Snot001
    Piet Snot001
    • 1
    Onthoud je dan ook van enig commentaar hier als je er toch niks mee hebt.
    Paul 1351888
    Paul 1351888
    • 4
    Wat is dat voor onzin. Er is hier ruimte voor ieders mening. Ook voor mensen die dit geen geslaagd model vinden zoals Reinier. Ik geef hem gelijk.
    Piet Snot001
    Piet Snot001
    • 0
    Hij zegt dat hij er niks mee heeft. Dan zwijg je m.i. beter als je er toch niks over te zeggen hebt.
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 3
    Ik heb er ook al een hoop commentaar op geleverd omdat het gewoon een lelijk ding is en de weg vervuilt, dat heb ik er over te zeggen!
    WimZ
    WimZ
    • 2
    Hij geeft zijn mening zoals iedereen dat mag doen in een gesprek. Jij zegt dat hij zijn mond moet dicht houden. Leuke gesprekspartner ben je dan.
    Laurens 9623850
    Laurens 9623850
    • 0
    De knoppen zitten in het portier 😅.
    Ik ben het met je eens maar doen niet alle merken dat? Misschien sommige Aziaten nog niet (Chinees niet meegerekend). Hoop dat ze daaraan vast houden.
    FunCars
    FunCars
    • 4
    Op het eerste gezicht best een strakke auto. Tot je aandachtiger gaat kijken toch wel vrij drukke welvingen weer en die grote bek zeg maar.
    Nu ben ik persoonlijk meer voor een wat minimalistische benadering = minder druk design, maar dat is bij alle 3x de Duitse merken best lastig te vinden.
    Hierdoor spreekt me veelal het design uit Zuid-Korea en intussen ook China meer en meer aan. Tesla mag je het bijna niet meer over hebben maar als we ons op de auto op zich concentreren vind ik het interieur van een 3 of Y in 1e instantie saai en wat kil in het van alle franje ontdane interieur. In praktijk blijkt het wel een heel rustgevende omgeving als je veel met de auto op pad bent en voelen interieurs van veel andere auto's ineens heel druk of overdreven aan. Maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
    B56
    B56
    • 7
    Waarom zou je zo’n kolos kopen met een bagageruimte van minder dan 500 liter (PHEV) ? Te zwaar, te druk qua design, geen toegevoegde waarde boven een mooie stationcar
    Audiq
    Audiq
    • 0
    B56. De verse en giga grote A6 (5m, en daarmee circa 35 cm langer dan de Q5) heeft 500 ltr. Tja.
    Mountainrunner
    Mountainrunner
    • 7
    Daarom geen audi kopen als je bagageruimte belangrijk vind.
    3lT6
    3lT6
    • 5
    Laatst 200km gereden in de Q5 sportback 299pk phev en wat opviel was dat die 2 liter een chagrijnig en aanwezig ding is . Viel mij erg tegen voor een 75k apparaat met 4k op de klok .
    eTech
    eTech
    • 3
    Voor minder geld koop je dan toch de Q6 eTron? Veel verfijnder, stiller, comfortabeler en luxer. En minder lelijk maar dat is persoonlijk. De Q5 is gewoon een nieuw jasje om oude techniek heen. Niks bijzonders aan. Die Q6 zou autoweek er eens naast moeten zetten in een dubbel test.
    Gewijzigd door auteur
    MLB Evo
    MLB Evo
    • 2
    Helemaal mee eens. Ik snap ook niet goed waarom iemand nog een Q5 zou willen hebben.
    Ik heb een paar jaar geleden gekeken naar een Q5 maar heb een proefrit gemaakt in een Audi e-tron. Ik was snel klaar met die Q5 en heb de e-tron gekocht.
    .
    Iedereen zou verplicht een proefrit moeten maken in een EV. Dan houdt dat gezeur over ICE's vanzelf op.
    Piet Snot001
    Piet Snot001
    • 3
    Verplichten is nooit een goede optie. Laat iedereen zelf uit vrije wil ervaren wat het beste is.
    DHEV
    DHEV
    • 1
    Heb genoeg in ev's gereden, daarom ook een hev gekocht
    TripleBee
    TripleBee
    • 4
    Je mag mij zonder problemen een proefrit laten maken met elke EV op de wereld. Toch zal ik voorlopig nog met mijn dieselstoker blijven rijden.
    Geen enkele EV kan mij bieden wat mijn ICE mij biedt.
    En ik zeur niet over mijn ICE.
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 2
    Ik WIL absoluut geen EV dus gaat voor mij niet op. Wil zowieso geen Audi! Henb laatst een test gelezen (een eerlijke!) en dan was die e-tron verre van goed....
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 2
    Ik heb jaren geleden ook eens meegereden met een Q5 en vond het helemaal geen prettig rijdende auto en ook zeker niet comfortabel. Het gaat bij de meeste om die 4 ringen want dat keuren de buren goed....
    Een volvo V60 reed echt stukken beter en prettiger!
    Audiq
    Audiq
    • 0
    Speedy. Ik rijd al jaren de Q5, ipv dat ik een keer “meereed.” Mijn ervaring. Een buitengewoon prettige en comfortabele auto om mee te rijden
    En wat de buren ervan vinden zal me w.rst wezen. Dus mensen, laat je niks wijsmaken… De nieuwe zal ook weer prettig rijden denk ik. Maar de kofferruimte is wel 50ltr minder op bijna dezelfde buitenmaten. Dat is duidelijk meetbare achteruitgang.
    Marleen
    Marleen
    • 5
    Lees ik het goed, wordt deze in Mexico gebouwd?
    Jammer, want dit zijn auto's waar er heel wat marge op zit, maw: ideaal om in Duitsland te produceren, zou ik zo zeggen.
    Ned Colgate
    Ned Colgate
    • 1
    Bepaalde DS modellen worden ook in China geproduceerd. Waarom niet in Frankrijk, zit heel wat marge op zou ik zeggen.
    Marleen
    Marleen
    • 6
    Bepaalde DS modellen worden ook in China geproduceerd. Waarom niet in Frankrijk, zit heel wat marge op zou ik zeggen.
    Ja, welke dan? De DS3 en DS7 worden in Frankrijk gebouwd, de DS4 in Duitsland en de DS N8 in Italië... Lijkt me niet echt Chinees
    Petrus1980
    Petrus1980
    • 3
    Achterhaalde info. Er werden DSsen in China gebouwd, maar dat is inmiddels gelukkig verleden tijd.
    Vigoras
    Vigoras
    • 3
    "Ik heb aan alle kanten meer dan genoeg ruimte", Cornelis is er weer hoor... Je kunt er op wachten; wat een kapotte langspeelplaat is deze presentator toch.
    Gewijzigd door auteur
    fastsnuit
    fastsnuit
    • 7
    Hoe lang zou t nog duren voordat mensen zich afkeren van Audi, niet vanwege een land of de mensen die erachter zitten maar gewoon omdat het niet meer "premium" is om je erin te vertonen.. Dit is toch gewoon een old school wanhoopspoging..
    Gewijzigd door auteur
    zeebra
    zeebra
    • 1
    Mensen gaan zich niet afkeren van Audi. Het is nog steeds een van de mooist afgewerkte auto’s in deze klasse. En zeker met een zescilinder is niet veel meer te krijgen. Ga je je werkelijk verdiepen in wat mogelijk is dan kan je een hele fraaie auto samenstellen die zeker nog steeds premium is. Daar zit dan wel een prijskaartje aan.
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 1
    Moet je eens kijken op VAG technic op youtube hoe "premium" bijvoorbeeld de 6 cilinder audi's zijn. Die moet je echt voor de garantie afloopt wegdoen want anders loop je er op leeg! Audi is al lang geen "premium" meer alleen het werkplaatstarief en de onderdeelonkosten zijn echt "premium".
    MLB Evo
    MLB Evo
    • 4
    Persoonlijk heb ik liever een Audi Q6 e-tron dan een Q5, maar er zal best een doelgroep voor de Q5 zijn. In Nederland wordt de Q5 door de BPM te duur, denk ik.
    .
    Het interieur heeft gelukkig wel een enorme sprong vooruit gemaakt, want daar ben ik 5 jaar geleden enorm op afgeknapt (zo'n soort Tesla plankje).
    .
    Koop Europees.
    The Beast
    The Beast
    • 0
    Er zit amper bpm op de plugins

    Maar wel de volle bijtelling.
    Marleen
    Marleen
    • 8
    Koop Europees.

    De Q5 komt uit Mexico, maw: links laten liggen?
    The Beast
    The Beast
    • 0
    Koop wat je leuk vind en vermijd zoveel mogelijk verwerpelijke bedijven.
    Bumperklevert
    Bumperklevert
    • 1
    Neen. Kopen van een Europese fabrikant levert de europeaan altijd meer op, ook al wordt de auto buiten Europa gebouwd. Er geldt al jaren een verhouding van grofweg 75 vs 25% in termen van bijdrage aan de Europese economie (Europese vs buiten Europa gevestigde bedrijven).
    MinicooperS 3461811
    MinicooperS 3461811
    • 4
    Dat paneeltje in de deur is zo goedkoop, net zoals overal de pianolak wat altijd gaan krassen. Audi was zo vooruitstrevend in het verleden, alu afwerking knoppen, sportieve hoogwaardige interieurs etc. Zelfs bijvoorbeeld een audi S3 van 2014 heeft een hoogwaardiger interieur dan deze SQ5. Nu is was het is, overal wordt zoveel mogelijk bespaard.
    vettebak
    vettebak
    • 2
    De voorkant vind ik niks, de achterkant waar Cornelis mee rijdt vind ik wel mooi.
    Maar ik geloof niet dat ie 0-100 in 4,5 seconden doet. De vorige die lichter was deed er volgens de specificaties 5,4 seconden over en had een fractie minder vermogen.
    Eigenlijk doet het er ook niet toe, want we krijgen die SQ5 toch niet hier.
    VrijNederland
    VrijNederland
    • 0
    Gewoon uit Duitsland halen, daar verkopen ze nog echte auto's.
    Ned Colgate
    Ned Colgate
    • 0
    Niet de mooiste Audi. Maar er zal wel kopers voor zijn.
    haton
    haton
    • 5
    Het lijkt wel dat die auto doodziek is met die grille.
    MRLexus
    MRLexus
    • 3
    De Audi met de eerste single-grille (2000-2010) en ronde afwerking vind ik nog steeds de mooiste tot nu toe. Dit ziet er niet goed uit. Helaas.
    Willem KLV
    Willem KLV
    • 1
    Klopt, sindsdien is het alleen maar lelijker geworden. Zelfde geldt voor BMW, vind ik
    R Wolters
    R Wolters
    • 0
    Mooi, mwah. Zou ik m wegsturen als iemand heb bij mij neer zet en mij de eigendomspapieren geeft? Nee. Het zijn immers gewoon meer dan prima auto's die Audi maakt.
    JohandeBoer
    JohandeBoer
    • 3
    Mooi, mwah. Zou ik m wegsturen als iemand heb bij mij neer zet en mij de eigendomspapieren geeft? Nee.

    Inderdaad, in ontvangst nemen en meteen inruilen op iets beters/mooiers
    Speedy 123
    Speedy 123
    • 2
    Zou vanavond nog op Marktplaats staan bij mij!
    MG ZR 160
    MG ZR 160
    • 3
    'Jammer dat 'ie niet komt?' Mwah, in NL zou dat ding richting de anderhalve ton gaan. En we weten allemaal wel dat 'ie dat bij lange na niet waard is.
    Mountainrunner
    Mountainrunner
    • 5
    Wat een lelijk dashboard. Wie heeft verzonnen dat al die schermen voor je neus prettig is?!?! En dan ook nog zo rommelige lay-out...
    Biancospino
    Biancospino
    • 0
    Cornelis is een aimabele man, maar met zijn achterste aanleunen (ook nog met jeans) tegen een auto die niet van hemzelf is, dat zou hij toch eigenlijk niet moeten doen.
    Peter Pauer
    Peter Pauer
    • 0
    Ik vind hem er wel goed uitzien, maar vooral als het front in het zwart uitgevoerd is. Maar ik ben de enige hier geloof ik
    Don Leo
    Don Leo
    • 4
    Bij BMW hebben ze het licht weer een beetje gezien door de grille weer wat bescheidener te maken, maar Audi heeft het dieptepunt nog niet bereikt. Best mooie auto's maar die voorkanten worden steeds wanstaltelijker. Ze proberen er ze zo patserig mogelijk uit te laten zien.
    vuurvlieg
    vuurvlieg
    • 1
    Het leek SAIC een goed idee om wat oversized grilletjes voor een habbekrats aan Audi over te doen? Op MG's lijkt het nog wat, maar Audi krijgt er een heel vreemde bek met onderbeet van.
    yep thats me
    yep thats me
    • 3
    Stond Audio niet voor premium, stijlvolle en tijdloze styling ? Mijn god de neus van een afgekeurd ontwerp van een Kia ziet er nog beter uit. Al die schermen ogen gewoon goedkoop en geven me niet het gevoel dat ik hier premium geld aan wil spenderen. De Duitse drie lijken wel bezig met een wedstrijd wie maakt het meest ordinaire interieur. Heren ontwerpers, of neem ontslag of ga iets moois en stijlvols maken of ga stage lopen bij Skoda want het Dashboard van een Skoda Superb ziet er ( zeker in kleur ) meer premium uit ! Sorry deze Audi is niet mooi genoeg.
    Magheteenbeetjebeterzijn
    Magheteenbeetjebeterzijn
    • 3
    Bizar als je het bericht over het einde van de Peugeot 508 onder dit artikel ziet staan. Qua prijsklasse niet een heel verschillend als je de uitverkoopprijzen even buiten beschouwing laat. Maar wat een verschil in uitstraling in het voordeel van de 508 en voor de 508 stationcar ook nog eens veel meer ruimte. Onbegrijpelijk dat het publiek dat zich zo’n kostbare auto kan veroorloven kiest voor status en zelfs niet voor uitstraling, laat staan de ruimte. De Audi blinkt maar in 1 ding uit en dat is lelijkheid. Maar dat is met SUV’s bijna zonder uitzondering het geval.
    Bobsea
    Bobsea
    • 0
    Ik vind het geen lelijke auto, best wel mooie koplampen. Maar een plak gatenkaas als grill kan echt niet. Hopen maar dat er mooiere aftermarket grills uitgebracht worden.

    De discussie is gesloten.
    Reageren is niet meer mogelijk.

    Praat verder op het forum