en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
29 reacties
Net als van de vorige generatie Audi A3, komt er ook van de nieuwe een plug-in hybride variant. Twee zelfs. Alleen heten ze geen van beide E-Tron, want die benaming is tegenwoordig voor de elektrische SUV van de Duitsers. Of het uitmaakt? Marco Gorter zoekt het uit met de minst krachtige van de twee, de 40 TFSIe.
Merk | Audi |
---|---|
Model | A3 Sportback 40 TFSI e Business edition |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 42.760 |
Brandstof | elektro/benzine |
Motor | 4-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.395 cc |
Maximaal vermogen | 150 kW / 204 pk bij 5.000 tpm |
Maximaal koppel | 250 Nm bij 1.550 tpm |
Accu capaciteit | 13 kWh |
Inhoud brandstoftank | 40 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.343 mm / 1.816 mm / 1.458 mm |
Wielbasis | 2.630 mm |
Massa leeg | 1.535 kg |
Laadvermogen | 530 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.400 kg / 750 kg |
Banden | 225/45R17Prijzen |
Topsnelheid | 227 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,6 s |
Brandstofverbruik | 1,0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 25 g/km |
Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.