Rollenbank - Subaru Impreza GT Turbo 555
72 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (72) (gesloten)
Maar hij mag hem wel een keertje goed wassen
Wat ik me afvraag ofdat hij Octaan 95 of 98 tankt
Collega van me heeft een bmw m3 uit 2001 en die moet ook 98 tanken anders duidelijk vermogens verlies staat ook in zijn boekje die bij de auto geleverd wordt ,hij loopt wel gewoon op 95
Dit is weer zo'n voorbeeld van de Japanse suprematie die zo af en toe de kop op steekt. Een auto die er ineens was en alle concurrenten het nakijken gaf op dat moment. De eigenaar moest even een argument bedenken waarom hij wel tevreden moest zijn, maar komop, we hebben het over een heel normaal vermogensverlies van nog geen 10%. Dat meette autovisie vroeger wel eens op nieuwe auto's hoor.
Octaan 98 tanken zal ook zeker bijdragen om wat paardjes terug te winnen. De meeste turbo motoren rijden stukken beter op octaan 98. Een pingelsensor maakt het mogelijk om op oct. 95 te rijden maar de motor draait dan niet optimaal.
Natuurlijk kán zo'n auto wel op 95 rijden maar dat is een soort noodmaatregel voor wanneer je geen 98 of 100 octaan in de buurt hebt, de motor wordt gewoon geknepen.
Zoals met iedere sportieve auto heb je er afgetrapte exemplaren bij zitten, maar ook exemplaren die netjes warm zijn gereden. Dat is altijd uitkijken, zeker nu de oudere Impreza's steeds betaalbaarder worden voor de 'petjes'.
Dat van het circuit is natuurlijk onzin, hoeveel nederlanders gaan denk je wel niet met hun auto naar het circuit? Dat zijn er echt maar een handvol. Daarbij is een Impreza is juist leuk om mee over de bochtige weggetjes te scheuren, voor het circuit zijn ze niet eens erg geschikt ivm de brede carterpan waarbij de olie in lange bochten aan één kant gaat zitten.
Betrouwbaar ding.
Ik twijfel regelmatig nog om er één terug te kopen voor erbij, voor weinig geld heel veel plezier.
Zo te zien rij je er mee en doe je er verder weinig aan. Warme luchtfilter werkt ook niet bevorderend.
Aan het remstof op je wielen kan ik zien dat je er weinig aan doen, wassen bijvoorbeeld. Zal met onderhoud wel hetzelfde zijn.
Ontopic leuk dat de Impreza (dit type) wel bij een ieder wat positiefs los maakt, is toch een soort van icoon.
Als je al niet de moeite neemt om je auto schoon te maken, en al helemaal als je voor een item naar autoweek gaat en gefilmd wordt, dan geloof ik best dat die vermogensverlies door slecht onderhoud komt.
Hij onderhoudt de buitenkant niet. Dus laat staan onderhoud.
Om niet in de herhaling te vallen herken je "autoliefhebbers" aan de toestand van hun auto.
En iemand die zich autoliefhebber noemt, spreekt NIET over een was straat maar "krasstraat".
OT best wel een leuke SUB maar hij had er inderdaad iets properder mogen voor komen.
Vpower is de grootste flauwekul, de toevoegingen zijn zo minimaal, dan kun je beter RON 100 gaan tanken in Duitsland of gebruik maken van een octaanbooster.
Geluid is hier niet te horen op deze film, geloof me die 4 cilinder boxer klinkt beter dan die 5 cilinder volvo
Klopt helemaal, als je een LPI installatie hebt kun je er meer vermogen uithalen.
206K gelopen valt nog wel mee. Volgende keer wel de wielen beter schoonmaken. Staat zo slordig...
Typische Nederlandse gedachte, overal een gastank in pleuren.
Gooi nu maar fijn RON 102 in die tank komt het allemaal weer goed met die verdwenen paardjes.
Mogelijk moet bij een AWD idd een andere formule gebruikt worden om de vermogen aan de krukas te berekenen want er zijn wat extra transmissie verliezen.
Koppel houdt wat makkelijker stand, want dat geeft hij al af bij een relatief laag toerental, de maximale pk's komen een dan pas uit bij een hoger toerental.
Wablieft?!?!?
4 cylinder boxer beter klinken dan een 5 cylinder????
Heb je nog nooit een Ford focus RS gehoord.
Ja V-power geeft wel zeker en vast extra pk's, maar ik tank liever Bp ultimate 98. Of beter Aral(bp) ultimate 102
gewoon even naar Fifth Gear Fuel test googlen en heel die theorie wordt hier ontkracht.
Ik heb het over de volvo 850 T5 van JCH.
De focus RS klinkt idd erg lekker, maar de boxer van de sub klinkt ook geweldig
Beek weet echt wel wat ze doen hoor, zit daar maar niet over in
ik kan me voorstellen dat er niet vaak een snellere auto naast je staat aan het stoplicht?
5th gear kan testen wat ze willen, maar ik heb het zelf uitgeprobeerd met mijn Saab met Hirsch tuning.
Die loopt gewoon beter op RON 102, dan op RON 95, verbruik is ook iets lager.
Je moet uiteraard wel een turbo motor met een geavanceerd systeem om o.a. het verbrandingsproces in de cylinders te kunnen meten. Dat heeft Saab met zijn Trionic 8 motormanagement systeem met een 32 BIT computer die vele duizend berekening per seconde kan maken. Elke bobine voert doorlopend ionisatie metingen via de bougies uit en meldt die gegevens aan de ECU. Deze stelt de brandstof toevoer en de injectie vervolgens steeds bij.
Overigens is een turbomotor tevens afhankelijk van de atmosferisch omstandigheden, zoals luchtdruk, luchtvochtigheid, lucht temperatuur. Dus hoeveel vermogen hij gaan produren is van meerdere factoren afhankelijk.
Bij dit soort motoren kan een waterinjectie systeem ook nog het vermogen wat laten toenemen.
Iedere serieuse tuner geeft dit ook aan, kijk maar eens Abt.
Want een ventilator maakt de lucht niet 20 graden kouder. En al zou je 20 graden koudere lucht de turbo binnen krijgen, dan warmt je turbo die weer op naar 120 graden. Wat je intercooler weer moet koelen. En uit dyno tests blijkt dat een cai, open luchtfilter, geen luchtfilter, standaard luchtfilter geen verschil maakt in de inlaat temp na comprimeren.
Wat wel helpt om de lucht te koelen is je intercooler sprayen met water/methanol, NOS of in je inlaat spuiten. Het laatste is effectiever.
En open filter is leuk voor de foto's en geluid, en omzet van de plaatselijke tuningshop.
Toch maken de echte autoliefhebbers, de Duitsers zich niet zo druk of een speciale auto nu gewassen is of niet.
Op de grote treffens waar de experts tot onder de auto liggen om hem te keuren voor Concoursen, kijkt men wel of de staat goed is, maar niet of er ergens stof of vuil op zit.
Het verhaal van v-power klopt deels. Een aantal jaar geleden was het een goed alternatief voor Ron98. Nu niet meer(het is weer aangepast). In Italië en Duitsland wel want daar is het octaangehalte 100 in Vpower... BP ultimate is voor mij de beste op dit moment (en meerdere turbo enthousiasten) in NL, maar dat is natuurlijk geen wetenschap... Behalve dat RON98 wel 20% meer vermogen kan opleveren bij High Performance motorblokken...
Eerst zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Tim van Dam, ik ben 17 jaar oud, gek van auto's en ben op zoek naar iemand die ook gek van auto's is en een forum samen met mij op te richten.
Ik zal de bedoeling even uitleggen om er een beetje een beeld bij te krijgen. Het idee is om een forum te maken welke is gericht op auto's maar dat was naar mijn idee al duidelijk. Ik zat eraan te denken om dan een gedeelte te maken met rijtesten, rijervaringen, verslagen van bezitters etc. van allerlei verschillende soorten merken en typen auto's, waarbij mensen ook kunnen reageren. Voor de rest zat ik dan te denken aan een normaal gedeelte waar gebruikers (want je kan je dan registreren op de site) zelf een pagina aan kunnen maken waarbij ze dan over dingen kunnen discusseren, dingen kunnen vragen ga zo maar door (bijv. Iemand heeft een BMW E36 en wilt er led verlichting in, kan diegene vragen welke lampen die die dan moet hebben om te passen en of iemand een idee heeft waar je die ku
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/bmw-onderdelen/m676770820-gezoch t-autoliefhebber-om-een-forum-mee-op-te-richten.html?c=d721e818194200feca4409741512b6 e6&previousPage=mympSeller
Dus wat zou jou forum meer bieden dan autoweek? Of een forum voor een specifiek merk, waar dan ook meer kennis is voor dat specifieke merk.
Koude lucht door een warmte wisselaar blazen, koelt wel degelijk (in dit geval) de inlaatlucht. Dat is namelijk het werkingsprincipe van de intercooler. Daarom is een intercooler ook altijd zo geplaatst dat er koele lucht door kan stromen. Als jouw verhaal klopt, kun je de intercooler ook achter een luchtdichte bumper plaatsen...
Ok thx voor de info
5 of 10 graden koudere lucht VOOR de turbo maakt niet uit. De turbo warmt de lucht op door dat het comprimeert en de temp van de turbo. Erna komt pas de intercooler. Vanaf dan heeft het zin om de lucht te koelen, met een ic, water intercooler, spray, nos, methanol. Of in inlaat spuiten.
Door water/methanol op je ic te spuiten onttrekt het nog meer warmte omdat water en methanol nog sneller verdampt en warmte onttrekt.
Of je nou lucht van 10 graden of 15 gaden aanzuigt. Na de turbo is het rond de 120 graden.
Snapje?
Ik denk precies hetzelfde als Smaakvol, bespaar je de moeite.
Maar goed. Lamme zak. Je begrijpt het niet. Veel plezier
Smaakvol heeft gelijk dat het geen zin heeft om lucht te koelen vóór de turbo (de intercooler die dus warme lucht kwijt moet) doet dit na de turbo zodat er in verhouding meer lucht in het totale gasmensel kan maar zoals ik al zij, jullie praten langs elkaar heen en hebben beiden op jullie standpunt gelijk (volgens mij). Amen...
Zo duidelijk? Intercooler na turbo!!!!
OT - Koppel is idd het belangrijkste, tussensprintjes komen daar op aan. En daar zijn Subies gewoon knettergoed in. Voor wat vijl -en slijpwerk en vermogenswinst zijn er inmiddels legio oplossingen, SPT heeft ook een arsenaal aan onderdelen te koop. Kost wat maar alles blijft heel (ook bij mijn OBXT, na zo'n 175000 km in 5,5 jaar).
Die is na 27 jaar en 331k km maar 3 pk kwijt en heeft 12 Nm meer t.o.v. de fabriek
Anyway...blijven leuke auto's, die Impreza turbo's. Maar ze moeten wel blauw zijn met goude velgen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.