AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Klokje Rond: Honda Insight (2000)

Meer dan 1.100 km op 40 liter!

14 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (14) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die dichte achterwielkasten vind ik niet zo mooi ogen, maar het is allemaal wel erg futuristisch; zeker voor die tijd! Het dahboard kan ik wel waarderen eigenlijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Van dit grappige wagentje zijn er wel redelijke aantallen in Calafornia USA verkocht, misschien een idee om deze naar Nederland te importeren.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuke auto, Jeroen! Ik zou daar best wel eens in willen rijden. Veel plezier en succes er nog mee.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De ideale forenzenbak! want zeg nou zelf, je zit er meestal toch maar in je eentje in! :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
In Oosterbeek zie ik vrijwel dagelijk eentje staan - ik wist niet dat er in Nederland maar 3 rondrijden. Ik vind het wel een leuke wagentje, alleen maakt die dichte en uitgeklopte wielkasten/bumper achter hem wel wat plomp.
Anoniem
Anoniem
  • 0
1:30 ! Dat is nog eens mooi autorijden
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit gaat hem echt worden ja. Technisch dan. Want wees eens eerlijk, hij bied alles wat een auto moet bieden. Maar wederom geen schoonheid.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik dacht dat dit een prototype was!? Ik vraag me af wat dat ding gekost heeft....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hij lijkt wel een beetje op de volledig electische GM EV1 van een jaar of 10 terug
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is ook een auto van 10 jaar terug. Zijn tijd ver vooruit en niet meer in productie.
Hondahonda
Hondahonda
  • 0
De Insight kostte in 2000 in ouderwetse guldens 75000,- (!) oftwel rond 33000 euro.
Dit was inderdaad een soort van prototype voor de massa. Honda heeft er ook totaal geen winst op gemaakt door de hoge ontwikkelingskosten. De eerste series hadden last van kapotte accupaketten en motorcontrole units. Deze zijn vanaf 2002 verbetert en bij praktisch iedere eigenaar kostenloos vervangen indien nodig. Op het nieuwe accupakket zit nog eens 8 jaar garantie en daar zijn tot dusver geen problemen mee geweest. En bedenk wel, de insight is het rijdende lab geweest voor de huidige civic hybride. In Amerika rijden door eigenaren gemodificeerde insights rond met een MIMA systeem. Manual integrated motor assist. De rijder kan dan zelf bepalen wanneer de accu bijlaad middels een vijfde wiel en wanneer de rijder extra vermogen nodig heeft. Dit resulteert in een verbruik van rond de 1 op 50!
Nappie
Nappie
  • 0
Ongelofelijk... absoluut niet mooi maar wel knap en vooruit strevend van Honda.
En uiteraard worden er geen mankementen gevonden, hoe kan het ook anders bij een Honda.

Dat de banden niet op en top zijn dat is logisch, als dit ook door Honda was gemaakt was het nooit stuk gegaan ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb in amerika onderzoek verricht aan dit type Honda. Mijn conclusie is dat hybride zoals het bedoeld is in dit voertuig het best tot zijn recht komt. Ik zou graag in contac komen met Jeroen. Ik ben namelijk docent Autotechniek op het Koning willem 1 college in den Bosch. Hoe pakken we dit aan
Hondahonda
Hondahonda
  • 0
Deze mooie Insight is inmiddels verkocht aan een nieuwe liefhebber.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.