Test: Kia Sorento (2020)

Koreaanse zevenzitter als hybride, plug-in volgt

31 reacties

Video
AutoWeek 43 2020
AutoWeek 43 2020

Je leest het in AutoWeek 43 2020

De vorige Kia Sorento heeft het in Nederland zeer matig gedaan, met name door de hoge CO2-boete. Maar generatie vier is er als hybride en dat scheelt! Roy ging er mee op pad.

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Signalement

Merk Kia
Model Sorento 1.6 T-GDi Hybrid ExecutiveLine
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie 6 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 58.895

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn, hybride
Cilinderinhoud 1.598 cc
Maximaal vermogen 169 kW / 230 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 350 Nm bij 1.500 tpm
Accu capaciteit (bruto) 1 kWh
Inhoud brandstoftank 67 l
Lengte / breedte / hoogte 4.810 mm / 1.900 mm / 1.700 mm
Wielbasis 2.815 mm
Massa leeg 1.758 kg
Laadvermogen 822 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.650 kg / 750 kg
Banden235/55R19Prijzen
Topsnelheid 193 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,6 s
Brandstofverbruik 6,8 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 153 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum