Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Infiniti
  • M

Infiniti M35h Hybrid GT (2012)

Luxe cruiser

20
Infiniti M35h Hybrid GT (2012)
  • Autotest
27 maart 2013 om 09:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Alle luxe van de wereld, maar evengoed een hoog prestatieniveau. Ziehier een sportsedan die dat waarmaakt, alleen pakt Infiniti het beduidend anders aan dan andere merken. De Japanners laten hybridetechniek opdraven in hun M35h.

Een hybride op dit niveau, dat is zeldzaam. Waar hebben de Japanners die techniek zo snel vandaan getoverd? Bij Lexus geleend? Nee, eigen fabrikaat. Een 3,5-liter-V6 benzinemotor krijgt assistentie van een elektromotor die wordt gevoed via een lithium-ionaccu. Via een zeventrapsautomaat worden de achterwielen aangedreven, net zoals bij elke M.

Verwacht geen tollende achterwielen en een wolk van rook: de elektronica houdt dat binnen de perken. Nee, deze auto gaat gewoon als een raket recht vooruit richting geluidsbarrière. Wel vertoont de Infiniti een lichte aarzeling, zoals we eigenlijk altijd zien bij hybrides. Je moet een zekere weerstand in het gaspedaal overwinnen en dan pas is de beer los. Dat geldt niet alleen voor vol accelereren, maar ook als je in stadsverkeer van verkeerslicht naar verkeerslicht gaat, speelt het een rol.

Je hebt een ongehoorde hoeveelheid power aan boord. De sedan is afgeregeld op een top van 250 km/h. Met een vierdeurs sportsedan van dit prijsniveau zal de brandstofprijs de eigenaar niet direct zorgen baren. Hier betaalt de hybride aandrijflijn zich wel uit: bijna 1 op 10!

Onderweg in stijl en luxe

Een sportsedan moet snel zijn, maar ook dynamisch tijdens bochtenwerk, met een goede feedback van onderstel, besturing en pedalen. Op dit niveau en met dit prijskaartje mag comfort echter geen ondergeschoven kindje zijn. Het is een uitdaging om dat allemaal in één auto te stoppen. Wat ons betreft lukt dat in deze klasse de 5-serie uit München het beste en dat niveau haalt de Infiniti niet. De M35h is op alle fronten te soft, te zompig bijna. Dat geldt zowel voor het onderstel als voor de bediening. Hij heeft moeite zijn forse gewicht van 1.800 kilo te verhullen. We gaan nog een stapje verder: de M35h is ondanks zijn machtige prestaties het predikaat sportsedan nu al kwijt. Het is een comfortabele en luxe cruiser, geen scherp sturende sportieveling. Bij stevig stuurwerk is er wat bodyroll en bij vol in de remmen gaan duikt de M ook wat.

Verder is de Infiniti niet lekker relaxed tijdens een lagere constante snelheid op de cruise. Dan merk je dat benzinemotor en elektromotor niet feilloos samenwerken en twijfelen. Evengoed maakt dat de Infiniti niet tot een kansloze optie in de executiveklasse, want je krijgt onder de streep wel heel veel auto voor je geld. De enige optie op de GT Premium is metallic lak, voor de rest heb je alles, maar dan ook alles aan boord. Wat dacht je van tienvoudig verstelbare bestuurders- én bijrijdersstoelen? En dubbel glas aan boord en een speciaal luchtcirculatiesysteem dat de lucht binnenin zuivert en inkomende lucht zelfs een geurtje meegeeft?

Over het uiterlijk van de M lopen de meningen nogal uiteen. Geroemd wordt zijn kloeke, gespierde plaatwerk met de krachtige rondingen voorin als hoogtepunt. Maar de achterkant ervaren veel mensen als ietwat fantasieloos. En het geheel? Nou, 'sumo-worstelaar' klinkt onaardig, maar een tikkeltje 'vadsig' komt de M wel over. Wat hij wel heeft: onderscheidend vermogen. Verfrissend om op straat tegen te komen en indrukwekkend om naar te kijken. Er staat nogal wat auto, zeg!

Oordeel

3 sterren

De M35h biedt niet de sportiviteit die je van een Infiniti verwacht. De aandrijflijn stelt wat teleur. Wel heel compleet en goed afgewerkt.

Signalement

Merk Infiniti
Model M35h Hybrid GT
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 7 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 70.920

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6, hybride
Cilinderinhoud 3.498 cc
Maximaal vermogen 268 kW / 365 pk bij 6.800 tpm
Maximaal koppel 350 Nm bij 5.000 tpm
Accu capaciteit (bruto) 1 kWh
Inhoud brandstoftank 67 l
Lengte / breedte / hoogte 4.945 mm / 1.845 mm / 1.500 mm
Wielbasis 2.900 mm
Massa leeg 1.830 kg
Laadvermogen 570 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 750 kg
Banden225/50R18Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,8 s (fabrieksopgave: 5,5 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 2,6 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 4,5s
Brandstofverbruik 7,0 l/100km
CO2-uitstoot 162 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Infiniti M
Infiniti Infiniti M

Lezersreacties (20) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Infiniti M specificaties
  • Infiniti M occasions
  • Infiniti M video's
Advies en informatie
  • Infiniti M tests
  • Infiniti M gebruikersreviews
  • Infiniti M index
PREMIUM
Infiniti M35h - Lexus GS 450h

Infiniti M35h - Lexus GS 450h

Japan vervult een voortrekkersrol met hybride aandrijflijnen. De nieuwe Lexus GS is bij ons...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Infiniti M30d GT Premium (2012)

    Infiniti M30d GT Premium (2012)

    • 19 november 2014
  • Gebruikersreview
    Infiniti M35h Hybrid GT Premium (2011)

    Infiniti M35h Hybrid GT Premium (2011)

    8
    • 10 mei 2013
meer reviews
Rij-impressie Infiniti M35h

Rij-impressie Infiniti M35h

37

Infiniti heeft voor't eerst een eigen hybridelijn ontwikkeld. Later dit jaar komt die beschikbaar...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Infiniti M35h - Lexus GS 450h

    Infiniti M35h - Lexus GS 450h

    • 28 augustus 2012
  • PREMIUM
    Infiniti M35h – Jaguar XF 5.0 V8

    Infiniti M35h – Jaguar XF 5.0 V8

    • 7 februari 2012
  • Autotest
    Infiniti M30d S Premium (2011)

    Infiniti M30d S Premium (2011)

    36
    • 16 december 2011
  • Nieuws
    Infiniti M krijgt Mercedes viercilinders

    Infiniti M krijgt Mercedes viercilinders

    27
    • 9 december 2011
  • Autotest
    Infiniti M37 S Premium (2010)

    Infiniti M37 S Premium (2010)

    32
    • 1 juli 2011
  • Rij-impressie Infiniti M35h

    Rij-impressie Infiniti M35h

    37
    • 23 mei 2011
  • PREMIUM
    Jaguar XF 3.0D - Infiniti M30d

    Jaguar XF 3.0D - Infiniti M30d

    • 5 april 2011
Merk
Merk
  • Nieuws
    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    6
    • 18 februari 2022
  • Nieuws
    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    14
    • 20 augustus 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    7
    • 12 augustus 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    16
    • 23 juni 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    9
    • 28 mei 2021
  • Nieuws
    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    3
    • 31 maart 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    14
    • 12 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden