Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Infiniti
  • M

Infiniti M30d S Premium (2011)

Heerlijk geraffineerd

36
Infiniti M30d S Premium (2011)
  • Autotest
16 december 2011 om 09:40
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wie de geijkte E-klasses en 5-series te gewoon vindt, heeft tegenwoordig leuke alternatieven. Met als jongste telg de Infiniti M, die er nu ook als diesel is. Heeft de Japanse topper genoeg in huis om het de (Duitse) concurrenten lastig te maken?

De M heeft een heel uitgesproken uiterlijk. Sommigen vinden het maar niets, maar veel anderen vinden de auto juist prachtig. Eén ding is zeker: hij oogt groot en massaal. Dat is hij ook, maar de kolossaliteit wordt versterkt door de vele bogen en bollingen in het ontwerp. De flanken zijn hoog als vestingmuren en samen met de lage raampartij opzij doet dat de auto robuust ogen. De scherp gevouwen bogen over beide spatborden zijn karakteristiek voor Infiniti. De neus komt tamelijk bonkig over. De achterkant is dankzij de brede lichtunits net wat ranker, maar het blijft een wat forse achtersteven.

Bij het interieur lijkt het erop dat de binnenhuisarchitect van Infiniti zijn hele potlooddoos er doorheen heeft gedraaid toen hij de M deed. Het is een wirwar van vlakken, lijnen en bogen, en samenhang valt dan ook moeilijk te ontdekken. Het geeft je in elk geval de terechte indruk dat je in een buitengewoon dik uitgeruste auto zit. Zeker is dat er prima materialen zijn gebruikt. Het leer voelt duur aan en zit strak om de stoelen heen gespannen. Grote vlakken zwart hoogglans maken het dashboard wat druk. Opvallend is het bijna horizontaal liggende paneel met bediening voor onder meer verwarming en navigatie. Het is wel moeilijk af te lezen en de multifunctionele knop zit daar vanuit ergonomisch oogpunt verkeerd. De stoelen zijn werkelijk riant en als je instapt, trekt de stuurkolom zich netjes terug om meer plaats te bieden aan je lichaam. Uiteraard zijn de stoelen veelvoudig elektrisch verstelbaar.

Enorme souplesse

De drieliter-V6 is gebaseerd op het blok van de Renault Laguna Coupé. Wel is er door Infiniti nog flink aan gesleuteld, met als gevolg een snufje (3) meer pk's en veel (100 Nm) meer koppel. Opvallend is de enorme souplesse van deze motor. Al vanaf 1.750 tpm is hij in de kracht van zijn leven en schiet hij de niet geringe 1.845 kg in 7,6 tellen naar de honderd. Hij gaat daarbij soepel door de verzetten van de zeventrapsautomaat heen.

We rijden ditmaal de S en dat betekent vierwielbesturing. Tot 60 km/h sturen de achterwielen tegen, teneinde een kortere draaicirkel te bewerkstelligen. Daarboven gaan ze meesturen met de voorwielen, waardoor de koersvastheid wordt verhoogd. Het zorgt voor minder vermoeiend stuurwerk in de stad, terwijl de auto op snelheid wat stabieler aanvoelt. En dat zijn winstpunten op de toch al erg fijn sturende M. Het maakt de auto in snelle bochten bovendien nog minder onderstuurd. De karakteristiek van de auto is bovendien nog eens op je eigen smaak af te stemmen met een grote draaiknop. De standen zijn Snow, Eco, Normal en Sport. Daarmee beïnvloed je het gedrag van de automaat en de mate van stuurbekrachtiging. Ook de gaspedaalrespons is variabel, waarbij je in Eco echt merkt dat je meer weerstand onder je rechtervoet hebt.

Wie Infiniti inmiddels een beetje kent, weet dat het overwegen en aanvinken van extra's geen tijdrovende zaak is. Je kunt kiezen uit enkele uitrustingsniveaus en die variëren van rijk tot riant. Onze M zit aan de gerieflijke kant van dat spectrum en heet dan S Premium. Je kunt het zo gek niet bedenken of de auto heeft het. Alleen metallic lak en een reservewiel zijn opties.

Signalement

Merk Infiniti
Model M30d S Premium
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 7 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 78.140

Specificaties

Brandstof diesel
Motor V6
Cilinderinhoud 2.993 cc
Maximaal vermogen 175 kW / 238 pk bij 3.750 tpm
Maximaal koppel 550 Nm bij 1.750 tpm
Inhoud brandstoftank 80 l
Lengte / breedte / hoogte 4.945 mm / 1.845 mm / 1.500 mm
Wielbasis 2.900 mm
Massa leeg 1.845 kg
Laadvermogen 550 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.000 kg / 750 kg
Banden245/40R20Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 6,9 s (fabrieksopgave: 6,9 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 2,7 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 5,3s
Brandstofverbruik 7,5 l/100km
CO2-uitstoot 199 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Infiniti M
Infiniti Infiniti M

Lezersreacties (36) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Infiniti M specificaties
  • Infiniti M occasions
  • Infiniti M video's
Advies en informatie
  • Infiniti M tests
  • Infiniti M gebruikersreviews
  • Infiniti M index
PREMIUM
Infiniti M35h - Lexus GS 450h

Infiniti M35h - Lexus GS 450h

Japan vervult een voortrekkersrol met hybride aandrijflijnen. De nieuwe Lexus GS is bij ons...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Infiniti M30d GT Premium (2012)

    Infiniti M30d GT Premium (2012)

    • 19 november 2014
  • Gebruikersreview
    Infiniti M35h Hybrid GT Premium (2011)

    Infiniti M35h Hybrid GT Premium (2011)

    8
    • 10 mei 2013
meer reviews
Rij-impressie Infiniti M35h

Rij-impressie Infiniti M35h

37

Infiniti heeft voor't eerst een eigen hybridelijn ontwikkeld. Later dit jaar komt die beschikbaar...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Infiniti M35h Hybrid GT (2012)

    Infiniti M35h Hybrid GT (2012)

    20
    • 27 maart 2013
  • PREMIUM
    Infiniti M35h - Lexus GS 450h

    Infiniti M35h - Lexus GS 450h

    • 28 augustus 2012
  • PREMIUM
    Infiniti M35h – Jaguar XF 5.0 V8

    Infiniti M35h – Jaguar XF 5.0 V8

    • 7 februari 2012
  • Nieuws
    Infiniti M krijgt Mercedes viercilinders

    Infiniti M krijgt Mercedes viercilinders

    27
    • 9 december 2011
  • Autotest
    Infiniti M37 S Premium (2010)

    Infiniti M37 S Premium (2010)

    32
    • 1 juli 2011
  • Rij-impressie Infiniti M35h

    Rij-impressie Infiniti M35h

    37
    • 23 mei 2011
  • PREMIUM
    Jaguar XF 3.0D - Infiniti M30d

    Jaguar XF 3.0D - Infiniti M30d

    • 5 april 2011
Merk
Merk
  • Nieuws
    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    6
    • 18 februari 2022
  • Nieuws
    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    14
    • 20 augustus 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    7
    • 12 augustus 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    16
    • 23 juni 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    9
    • 28 mei 2021
  • Nieuws
    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    3
    • 31 maart 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    14
    • 12 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden