AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ferrari F8 Tributo - Rij-impressie

Over Fiorano in nieuwe sportwagen van Ferrari

44 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 39 2019
AutoWeek 39 2019

Je leest het in AutoWeek 39 2019

Een half jaar geleden lanceerde Ferrari in Genève de nieuwe F8 Tributo. Roy reed hem op het circuit van Fiorano.

Signalement

Merk Ferrari
Model F8 Tributo
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving achterwielaandrijving
Nieuwprijs € 305.591

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V8
Cilinderinhoud 3.902 cc
Maximaal vermogen 529 kW / 720 pk bij 8.000 tpm
Maximaal koppel 770 Nm bij 3.000 tpm
Inhoud brandstoftank 78 l
Lengte / breedte / hoogte 4.611 mm / 1.979 mm / 1.206 mm
Wielbasis 2.650 mm
Massa leeg 1.370 kg
Banden voor245/35R20Prijzen
Banden achter305/30R20Prijzen
Topsnelheid 340 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 2,9 s
Brandstofverbruik 12,9 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 292 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (44) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Jan456MGT
Jan456MGT
  • 2
Mooi filmpje Roy of is het The Stig die achter het stuur zit. Was het al niet duidelijk hoe bloedsnel de F8 is kun je het wel opmaken uit je stem tijdens de rondjes Fiorano.... wel kleine kanttekening dat het directe sturen natuurlijk geen gevolg is van een kleiner stuur.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Ferrari laat wederom zien dat zij de beste sportwagens ter wereld bouwen. Wat een auto. Doe mij deze maar, in deze kleur. Dan maar wat minder geluid dan in een 458.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Italiaanse flair; ongecompliceerd, bloedstollend snel, prachtig om naar te kijken. Wow.
427v8
427v8
  • 4
Roy vraagt zich af 'waar gaat dit heen?'. Dat vraag ik mij ook wel af. Dit is een ultiem afschrijfkanon van 300.000 euro. De uitlaat moet blijkbaar dicht langs de bestuurder geleid worden want anders is het te stil in de cockpit. Absurde garagerekeningen voor regulier onderhoud, want de motor moet er voor ieder wissewasje natuurlijk weer helemaal uit. Ik zie dat Roy er van geniet, maar zelfs als je het allemaal makkelijk kunt betalen dan is deze vorm geldvernietiging toch eigenlijk obsceen.
Frenkie RS
Frenkie RS
  • 0
@427V8, kun je nagaan wat een Bugatti kost.
Carpe
Carpe
  • 2
Geweldig apparaat. Mooi Model 3 neusje ook ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Prachtige, ouderwets eenvoudige, Ferrari. Nieuwe maatstaf is weer gezet.
Wood Duck
Wood Duck
  • 3
Zolang wij de Saudische haatjurken blijven sponsoren zullen deze voertuigen voor een belangrijk deel in hun garages verdwijnen... en uiteraard in de garages van de Kadyrovs van deze wereld. Er zijn dagen dat ik er niet 1 tegen kom...
Carpe
Carpe
  • 3
Die "haatjurken" behoren wel tot de grootste aandeelhouders van VW.
Poor Joe
Poor Joe
  • 2
@Sonny
"Ongecompliceerd?" Lijkt me een ongelukkige woordkeuze: zonder geavanceerd ABS/ESP/tractiecontrole, elektronisch aangestuurd LSD, etc. moet je wel een uitzonderlijk talent zijn om dit in het gareel te houden...
Anoniem
Anoniem
  • 7
@427V8, ben jij wel een autoliefhebber? Over smaak kun je twisten maar je commentaar slaat werkelijk nergens op. Nou ja, eigenlijk wel: het geeft prima weer dat je van supercars weinig verstand hebt. Ik heb ook meer met Lamborghini maar man, wat kan Ferrari toch goede en fraaie auto's bouwen. Beetje jammer is de arrogantie van het merk.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Oh wacht, ik zie het al: Prius-rijder.
Carpe
Carpe
  • 3
Zeven jaar gratis onderhoud, toch?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Joe; bij nader inzien ietwat ongelukkige woordkeuze inderdaad. Doelde niet zozeer op de onderhuidse techniek, die is zeker geavanceerd, maar meer de passie die de Italianen hebben voor sportwagens.
Wood Duck
Wood Duck
  • 2
Carpe, ze bezitten massas geld en beleggen in alles wat rendeert. En dus ook in VW. Maar ook in je moeders verzorgingstehuis en KLM. Zolang wij deze haatjurken feteren met onze fossiele verslaving zullen we ze in alle uithoeken van het florerend bedrijfsleven blijven tegenkomen. Daar moesten we dan maar eens een keer een einde aan gaan maken en aan de enorme kapitaalexport richting zandbak SA.
Carpe
Carpe
  • 3
Ik ga mijn moeder er vanavond nog weghalen, de arme ziel!
Anoniem
Anoniem
  • 4
Geweldige auto dit! Subliem weggedrag en waanzinnig geluid! Een auto voor de ware autoliefhebber!??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Prachtige machine!
Wood Duck
Wood Duck
  • 4
Carpe, Diezelfde haatjurken investeren overigens ook in het salafistisch onderwijs in Nederland. Zo pompen wij dus geld via Shell naar de jurken die het voor een deel weer terugpompen richting haatimams... en wel die van het ergste soort...
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Woody: Ik krijg de indruk dat jij niet enthousiast bent over de medemens op het Arabische schiereiland. Overigens deel ik je enthousiasme voor een zeer groot deel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooi apparaat! Qua uiterlijk een verbetering, maar qua geluid minder dan de 458. En qua betrouwbaarheid en prijs niet te vergelijken met een Honda NSX.
Dikke Diesel
Dikke Diesel
  • 3
SA, geen pretje! Wacht maar mensen, de tijden van brandstof raakt langzamerhand voorbij, dan ist gedaan met die megalomane idioterie in de oliestaten aldaar. De Ferrari is een der laatste Mohicanen, superwagen en zou er graag eens in race.
Maar al die sportkarren filmpjes doen me niet zoveel meer......als je kijkt wat een standaard Tesla al kan presteren raak je van een hoop brandstofbakken gewoon niet meer onder de indruk.
Dit wordt alleen maar leuker, er zullen EV's ontwikkelt worden die nog sneller van hun plaats komen en radiussen van 600-900 kilometers gaan krijgen.
Leuk speelgoed die benzine racers, maar idd ( en ik geef het sinds kort pas toe!) straks gewoon behorend tot het dino-tijdperk. Hier spreekt een tevreden 5 cilinder diesel knorremans. Tis dat EV far beyond my capabilities ligt anders zou er allang een voor de deur staan. Wat me ook begint te irriteren is het onderhoud....steeds maar weer geluidje,onderdeeltje hier en daar.....laat staan de grotere klussen!
Ty5654
Ty5654
  • 1
Ferrari weet wel hoe het sportauto's moet maken die de zintuigen prikkelen maar deze kan ik met de beste wil van de wereld niet mooi vinden in tegenstelling tot een 430 of 458.
Ty5654
Ty5654
  • 0
@dikke diesel: Elektrische auto's boeien mij ook maar er gaat voor mij niets boven een Ferrari of soortgelijke auto over het circuit te jagen, de auto te horen janken en zelf het schakelwerk te verrichten. Een elektrische auto is op dat vlak een beetje als een piano waar je enkel op een play toets zou moeten duwen..
straatos
straatos
  • 2
Wat zijn 588 en F8 toch lelijkerds na de 458. Een beetje zoals 328 en 348 verhouden tot de 308.
Astennu
Astennu
  • 0
Eindelijk weer een mooie ferrari! jammer dat er geen NA motor meer in zit. Of Hybrid zonder turbo's. Het geluid is gewoon minder mooi.
carlos7
carlos7
  • 0
Prachtige raceauto voor de openbare weg die ondanks zijn enorme vermogen toch goed te rijden is. McLaren bouwt inderdaad ook snelle dingen, maar daar heb je niet het charisma dat een Ferrari heeft en uniek voor dit merk is.
carlos7
carlos7
  • 0
427V8 is wel heel slecht op de hoogte, het reguliere onderhoud van een nieuwe Ferrari is sinds 2011 GRATIS!!! Dus het is eigenlijk de goedkoopste auto qua onderhoud, alleen je moet hem natuurlijk wel kunnen kopen.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 0
Ik zou niet weten waar ik hiermee zou moeten rijden, maar wel een geweldige machine. Roy kan aardig sturen, maar was dit niet meer een klusje voor Sander? Wat een apparaat!
Wood Duck
Wood Duck
  • 1
Ppep, ik houd niet van slachthuizen waar onze knorrende krulstaarten worden omgetoverd tot plakjes ham, maar ik heb nog meer moeite met slachthuizen waar journalisten in stukken worden gehakt en vrouwen gestenigd. Dus inderdaad, het zou goed zijn de slagers van Riyaad niet langer te sponsoren...
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Woody: We zijn het eens. In beide door jouw genoemde slachthuizen deugt het regime van geen kanten.
dVB YrGr
dVB YrGr
  • 1
PPEP EN WOOD DUCK. Money rules. Whether you like it or not...
Helaas maar zelfs onze knuffel Queen Maxima ging op thee bezoek bij Bin Salman nadat toch duidelijk was wat deze met Khasoghi hadden gedaan..
In het post olie tijdperk zullen we ook afhankelijk blijven van "schurkstaten"..
In ons eigen NL is het ook niet echt leuk nadat ze een onschuldige advocaat zo maar rucksichtlos doodschoten voor de ogen van zijn vrouw nb door een menneke van plusminus 15 jaar..
Maar deze Ferrari is Schitterend!
MarkVL
MarkVL
  • 0
Prachtig, kunst op wielen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Dit zijn échte auto's! Dít is autoliefhebberij! Elektrofielen en teslareligieuzen, eat your heart out!
Gait Puffelen
Gait Puffelen
  • 0
Zit er nog een verbrandingsmotor in dat ding?
lollig zo'n ouderwetse automobiel!
ViererFahrer
ViererFahrer
  • 3
@gait puffelen, aan het plezier van Roy te zien wel ja. ?
427v8
427v8
  • 0
@CARLOS7: gratis onderhoud bij een Ferrari? Alleen de eerste 7 jaar, maar het is toch een mooi gebaar van Ferrari. Na die periode ben je natuurlijk flink aan de beurt. Iedereen is natuurlijk vrij om zijn geld aan wat dan ook te besteden, maar ik zou toch niet blij zijn als mijn dochter thuis kwam met een man in zo'n auto. Hoe kunnen ze dan goede gesprekken voeren met zo'n uitlaat dichtbij hun oor? Ik denk ook: of hij verdient zijn geld op een dubieuze manier, of hij heeft iets te compenseren. Onterechte vooroordelen? Er zijn vast heel veel keurige Ferrari liefhebbers, maar mij valt ook op dat dit soort auto's bij domeinen (https://www.domeinenrz.nl/) onevenredig vaak te koop worden aangeboden.
MWT
MWT
  • 0
Roy heeft het zwaar....als je bedenkt dat dit helemaal niets is t.o.v. een F1 auto dan krijg je alleen maar meer respect voor Max Verstappen en z'n collega's.
carlos7
carlos7
  • 0
@427V8: dacht jij dan dat de geslaagde crimineel in een Ford of een Opel rijdt?
carlos7
carlos7
  • 1
@427V8 als een autofabrikant zoveel jaren gratis onderhoud geeft, heeft hij blijkbaar veel vertrouwen in zijn product, terecht ook want zelfs in de F1 vallen Ferrari's zelden uit wegens technische problemen.
Uitlaten zitten trouwens ook bij een Ferrari achteraan de auto en niet bij het oor of is het gebruikelijk bij jouw familie om gesprekken te voeren vlak naast een werkende uitlaat? Dat lijkt mij niet erg verstandig.
Anoniem
Anoniem
  • 1
In één zin een Ferrari gelijkstellen aan ‘geldvernietiging’. Dan heb je het echt niet begrepen.
Opel 4 Ever
Opel 4 Ever
  • 0
Leuk filmpje van een schitterende auto maar waarom steeds Gods naam misbruiken ? Doet zoveel afbreuk aan de presentatie !

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum