AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ferrari F8 Tributo - Rij-impressie
Over Fiorano in nieuwe sportwagen van Ferrari
44 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Een half jaar geleden lanceerde Ferrari in Genève de nieuwe F8 Tributo. Roy reed hem op het circuit van Fiorano.
Signalement
Merk | Ferrari |
---|---|
Model | F8 Tributo |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 305.591 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 3.902 cc |
Maximaal vermogen | 529 kW / 720 pk bij 8.000 tpm |
Maximaal koppel | 770 Nm bij 3.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 78 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.611 mm / 1.979 mm / 1.206 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Massa leeg | 1.370 kg |
Banden voor | 245/35R20Prijzen |
Banden achter | 305/30R20Prijzen |
Topsnelheid | 340 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,9 s |
Brandstofverbruik | 12,9 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 292 g/km |
Lezersreacties (44) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.