Test: Bentley Continental GT V8 (2019)
Panamera Turbo op z’n Bentley’s
30 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Na de W12 levert Bentley de Continental GT nu ook weer met een V8. En dat is dit keer geen achtpitter met Audi-genen maar de bij 550 pk piekende machine uit de Porsche Panamera Turbo. Maakt die motor van de chique coupé nog een echte rijdersauto?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Signalement
Merk | Bentley |
---|---|
Model | Continental GT 4.0 V8 |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 312.039 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 3.996 cc |
Maximaal vermogen | 440 kW / 550 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 770 Nm bij 2.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 90 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.850 mm / 1.966 mm / 1.405 mm |
Wielbasis | 2.851 mm |
Massa leeg | 2.065 kg |
Laadvermogen | 660 kg |
Banden voor | 265/40R21Prijzen |
Banden achter | 305/35R21Prijzen |
Topsnelheid | 318 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,0 s |
Brandstofverbruik | 12,1 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 275 g/km |
Lezersreacties (30) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.