AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Bentley Continental GT V8 Convertible (2020)
Panamera Cabrio volgens Bentley
41 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Na de W12 levert Bentley in de nieuwe Continental GT Convertible nu ook weer een V8. Vier cilinders minder betekent niet dat er minder pret overblijft. In tegendeel: die V8 is dezelfde als in de Porsche Panamera Turbo
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Bentley |
---|---|
Model | Continental GTC 4.0 V8 |
Carrosserie | 2-deurs, cabrio |
Transmissie | 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 340.468 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 3.996 cc |
Maximaal vermogen | 440 kW / 550 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 770 Nm bij 2.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 90 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.850 mm / 1.966 mm / 1.405 mm |
Wielbasis | 2.851 mm |
Massa leeg | 2.235 kg |
Banden voor | 265/40R21Prijzen |
Banden achter | 305/35R21Prijzen |
Topsnelheid | 318 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,1 s |
Brandstofverbruik | 12,5 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 284 g/km |
Lezersreacties (41) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.