AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Barrels op Zandvoort - Team Nic

‘Dit ding is gewoon link’

20 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 25 2019
AutoWeek 25 2019

Je leest het in AutoWeek 25 2019

De Barrels zijn op Zandvoort. Grote woorden van Nic de Boer over de prestaties van Mercedes-Benz op de circuits. Zelfs Mika Häkkinen en David Coulthard worden erbij gehaald. En inderdaad:  de Mercedes A-klasse heeft ooit speciale uitvoeringen gehad die een eerbetoon waren aan deze twee F1-legendes. Een beetje potsierlijk waren die auto’s natuurlijk wel, want een A-klasse heeft met het circuit natuurlijk niets te maken.

Signalement

Merk Mercedes-Benz
Model A 140 Classic
Carrosserie 5-deurs, mpv
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 19.558

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.397 cc
Maximaal vermogen 60 kW / 82 pk bij 4.800 tpm
Maximaal koppel 130 Nm bij 3.800 tpm
Inhoud brandstoftank 54 l
Lengte / breedte / hoogte 3.575 mm / 1.719 mm / 1.601 mm
Wielbasis 2.423 mm
Massa leeg 1.020 kg
Laadvermogen 450 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 800 kg / 400 kg
Banden195/50R15Prijzen
Topsnelheid 170 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 12,9 s
Brandstofverbruik 7,1 l/100km
CO2-uitstoot 171 g/km

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Lease'm
Mercedes-Benz A 180 Business Solution
€ 679
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
ak2
ak2
  • 1
Dit is leuk, de A klasse is al een gevaar op de weg, laat staan op het circuit. De Renault Scenic zal denk ik de snelste auto zijn van de drie.
Harry de Rijk
Harry de Rijk
  • 2
ak2 dat zou zomaar eens kunnen maar die Renault heeft hij ook gekregen en niet gekocht voor ? 500,- euro, ik denk dat een Renault voor dat geld al zijn onderdelen verliest op zo'n circuit haha.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Geen Silberpfeil maar een Rote erdbeere.
ak2
ak2
  • 2
@Harry dit model Scenic staat ook gewoon als occasion hier te koop bij de Renault dealer, ze hebben er dus zeker alle vertrouwen in. De Scenic 1 Phase 2 is best behoorlijk degelijk.
Morgen zullen we het zien, de Thunderbird zal denk ik niet hard gaan, gezien gewicht en gemeten vermogen.
RV 72
RV 72
  • 2
Fijn dat ie niet is omgekukeld ?
RB 68
RB 68
  • 1
Er is van de A klasse een A 160 Mika Hakkinen Edition , maar wel een leuke opmerking heb in veel auto's gereden maar zo spannend als deze A klasse heb ik ze nog niet veel gehad, dus kun je nagaan hoe belabberd dat ding stuurt.
RB 68
RB 68
  • 1
RV 72: Ik denk niet dat je met deze A klasse de elandproef moet gaan doen dan heb je wel eens kans dat je op je buitenspiegel ligt .
Friedair
Friedair
  • 1
De Renault met zijn 110pk en hoge koets gok ik een 2:40.
straatos
straatos
  • 1
Is dit themaatje al niet ontzettend uitgemolken? Voor mij was de lol ervan af toen de 156 verstek liet gaan.
Friedair
Friedair
  • 2
Niet voor iedereen stratos alhoewel ik wel wat minder hilarische momenten verwacht zonder de aanwezigheid van een alfa. Ze hadden er inderdaad eigenlijk weer eentje moeten pakken.
Carpe
Carpe
  • 0
De Renault schat ik in op 2.39.
GT 1973
GT 1973
  • 1
Wat is zo'n Mercedes A toch slecht. De meeste andere auto's van die leeftijd vertonen minder gebreken. Hoezo premium?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dat waren pas barrels....en nog wel uit Japan
https://www.youtube.com/watch?v=j0994dUp7oQ
Friedair
Friedair
  • 0
Jij moet inside info hebben gehag Carpe! Exact 2:39
liefhebber van oud en nieuw
liefhebber van oud en nieuw
  • 2
Het blijft leuk om oude auto zo af te raggen. Ik vermoed dat mijn Yaris uit 2000 zonder oplichtende waarschuwingslichtjes een betere tijd neerzet....
Ik vraag mij steeds weer af wat de Nederlandse APK voorstelt. Hier in Frankrijk kom je met dergelijke waarschuwingen de controle technique niet door. Barrels als deze A kom je dan ook niet meer tegen. Wel een enkele oude Renault 5, maar daar laat de electronique je niet in de steek. ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Zou leuk geweest zijn als onze Sandor van Es de elandproef had gedaan,dan had hij zeker op zijn kant gegaan,maar uit veiligheidsoverwegingen is het achteraf maar beter van niet.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum