AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Accudegradatie - Volkswagen e-Golf
‘Expres een witte gekozen’
216 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
- Nic de Boer
- Accudegradatie
De eerste lezer die zich meldt voor de accu degradatietest is Mark Meuwese. Hij heeft een Volkswagen e-Golf uit 2017 die al bijna op de 200.000 kilometer staat. We vinden het ronduit dapper om 50.000 kilometer per jaar te rijden met een auto die elke paar honderd kilometer aan de paal moet om wat stroom te snorkelen.
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | e-Golf |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 39.250 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 100 kW / 136 pk |
Maximaal koppel | 290 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 36 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.270 mm / 1.799 mm / 1.482 mm |
Wielbasis | 2.629 mm |
Massa leeg | 1.515 kg |
Laadvermogen | 505 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 205/55R16Prijzen |
Topsnelheid | 150 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 13,2 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 230 km |
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Lees ook
Praktijkverbruik
Zo ver komt de Volkswagen e-Golf in de praktijk
Op Zoek Naar
Deze tweedehands elektrische auto’s koop je voor €15.000
Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 km - Accudegradatie
Achtergrond
Is de Volkswagen ID.3 een betere EV dan de e-Golf?
Vergelijkende test
Lezersreacties (216) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.