Donkervoort D8 Zetec (1993)

autoreview

Donkervoort D8
Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8 - interieurDonkervoort D8 - interieurDonkervoort D8Donkervoort D8Donkervoort D8

Signalement

UitvoeringD8 Zetec
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf38.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb al veel auto"s gehad maar dit is de enige waar ik nog geen bekeuringen mee heb gehad. Reden is: je snelheidsbeleving is helemaal top. Dat komt omdat je heel laag bij de grond zit (als ik in de auto zit kan ik met mijn vlakke hand het wegdek aan raken en ik ben maar 175 lang/kort. Als je 50 km rijdt lijkt het of het 90 km is - voor je gevoel dan.
Het rijden is heel spartaans. Ik denk dat er maar weining auto"s zijn die de zelfde sensatie geven als de Donkervoort en het leuke is: je hebt top prestaties en je rijdt gewoon 1 op 11. Als je echt gek doet wordt het 1 op 9. Dan moet er een flinke jongen naast je staan die je bij wil houden (en die rijden vaak 1 op 4).
Maar kort samen gevat: de auto is helemaal top.

Makkelijk te tunen dus heb nou 200 pk tegen een vol wagen gewicht van 610 kg een BMW M5 weegt 1800 kg maar heeft maar 500 pk.

Bij dealer heb ik 5 sterren neer gezet want waar kom je het het nog tegen dat een persoon die zelf auto"s bouwt jou helpt met een paar andere schokbrekers (omdat al het personeel koffie zaten te doen) en die wou ik niet storen.
Maar meneer Donkervoort zat daar niet mee en hielp mij persoonlijk. Dat is pas service.

PROBLEMEN

Probleem is de hitte van de motor die de cabine in komt dit kan zelfs onplezierig worden als het bijvoorbeeld 28 graden is buiten. Dan kan je geen korte broek aan in de auto want dan verbranden je beenharen (Sorry dames alleen voor de mannen bedoeld).
Filerijden kan erg gevaarlijk zijn omdat mensen je niet zien. Dus vaak denken mensen dat er een openening is tussen twee auto"s dus rijden tijdens file hand bij de toeter of zo"n vlag kopen die kleine kinderfietsen ook hebben
Het kan gebeuren dat de motorkap loskomt en er voor je ogen af vliegt. Als je dan meneer Donkervoort daar zelf daar over aanspreekt krijg je een positieve reactie terug van ’mooi gezicht is dat hee’.
Voor de rest weining.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.