AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Zuinige driecilinder voor PSA
42
In de voortdurende strijd tegen CO2-uitstoot heeft PSA, het concern van Peugeot en Citroën, een nieuwe motor ontwikkeld. Het gaat om een kleine 1,0-liter driecilinder motor, waarmee PSA verder wil downsizen.
In een persbericht meldt het concern dat de nieuwe 1,0-liter motor, die komt in verschillende versies, een vermogen van 70 tot 100 pk levert. Vanwege het hoge specifieke vermogen lijkt het er dus op dat het hier om een turbomotor gaat, al laat PSA hier in het persbericht niets over los. De 1,0-liter motor moet ervoor zorgen dat auto's van het concern zonder verdere aanpassingen een CO2-uitstoot onder de 100 gram kunnen behalen.
Om deze nieuwe motoren te maken, opent PSA maar liefst twee nieuwe fabrieken. In 2011 opent de eerste van de twee z'n deuren in het Franse Trémery, waar PSA momenteel ook al produceert. Een jaar later opent een tweede fabriek op een nog onbekende locatie in Oost-Europa z'n deuren.
Om deze nieuwe motoren te maken, opent PSA maar liefst twee nieuwe fabrieken. In 2011 opent de eerste van de twee z'n deuren in het Franse Trémery, waar PSA momenteel ook al produceert. Een jaar later opent een tweede fabriek op een nog onbekende locatie in Oost-Europa z'n deuren.
PRIVATE LEASE Peugeot
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Veel bagageruimte voor €5.000: fijn dat je compacte stationwagon nog wel als occasion vindt

Peugeot RCZ R (2016) - Op de rollenbank
Nieuws

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer

Peugeot 407 1.8 16V – 2006 – 491.533 km - Klokje rond
Vergelijkende test







