
Zotye X7 doet Volkswagen Tiguan na
Chinees merk kwam eerder met Touareg-kloon
Het Volkswagenconcern is een geliefde bron voor Zotye, dat eerder onder meer een Touareg-kloon (foto 9) en een nep-Macan (foto 10) op de markt bracht. De gelijkenissen tussen deze nieuw X7 en de Tiguan zijn met name aan de achterzijde iets minder overduidelijk dan bij de twee eerdere auto's. Wie hoopt dat de Chinezen hier hun eigen creativiteit voor hebben aangesproken heeft het mis: de CrossBlue Coupe-concept had een soortgelijke achterzijde en diende ook als inspiratiebron voor het gestrekte silhouet van de X7.
De naam X7 komen we in China trouwens niet alleen bij deze Zotye tegen, maar ook op de Range Rover Evoque-kopie van Landwind. Nu maar hopen dat BMW z'n toekomstige top-SUV nog onder deze naam op de markt mag brengen…
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Lees ook
Gebruikers flits-app krijgen twee keer vaker bekeuring
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Volvo EX90: wat kan de lidar nou wel en wat kan hij niet?
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €35.000
Test: 4x Mini JCW – Wat is leuker, benzine of elektrisch?
Lezersreacties (101)
Reageren






Ach ja, Chinezen lijken ook allemaal op elkaar. Net als VW's en Audi's
Wel leuk dat de firma die groot geworden is met na-apen nu zelf nageaapt wordt


'Ach ja, Chinezen lijken ook allemaal op elkaar'
Dan is Volkswagen de Chinees onder de auto's zeker?



Laat dat 'merken' maar weg.
Wat genaaid wordt er. Inderdaad ook nog eens "volle bak".
Bevolkingstand: 1.357.000.000

Begin je juridisch toch niks tegen, aangezien rechter ""Won xhiou Hiay" is aangesteld door het regime.
Zolang wij hier in het Westen die Chinese automobiele troep van de markt weren, is er weinig aan het handje.

Mijn mening van de LandRover kopie van de evoque was duidelijk nog afkerend van de Chineese kopiëer cultuur. Nu denk ik dat de schade wel mee valt en Chinezen toch liever een echte auto willen dan de kopie.


2 zielen en gedachte haha
Het is alleen dat ik de doorsne Chinees leuker vind dan de doorsnee VW
En de Chinees heeft (mede dankzij vet-sinpoeder) wel smaak en pit ;-)

Leuke link
Maar om nou te zeggen dat de auto als 2 druppel op en BMW lijkt... De Achterkant ja de voorkant nou nee

Als jullie je nu eerst eens afvragen waarom bepaalde merken en modellen gekopieerd worden?

Hij komt hier in ieder geval de markt niet op, en daar gaat het om.


Even afwachten. Qua ontwerp en ontwikkeling lopen Aziaten niet altijd zo voorop, maar wat ze heel goed kunnen in letterlijk kopiëren en na verloop van tijd het origineel op allerlei punten verbeteren. Dat kan weer een vertrekpunt zijn om het Westen met een onverslaanbaar nieuw product om de oren te slaan.


"Dat kan weer een vertrekpunt zijn om het Westen met een onverslaanbaar nieuw product om de oren te slaan.""
Ík heb het in ieder geval nog nooit gezien. Uitzondering is Volvo, wat de Chinezen geheel onafhankelijk laten draaien. Om (uiteraard later) de techniek in de eigen merken te integreren.





Wij hebben onze welvaart gehad sinds de industriële revolutie, nu zijn zij aan de beurt.










"Wel leuk dat de firma die groot geworden is met na-apen nu zelf nageaapt wordt".
Daar moet je mij toch een paar voorbeelden van kunnen geven, als je daar zo stellig in bent.
o.t.
Tja. De Europese bedrijven die zo hongerig waren naar de Chinese markt, komen er langzamerhand achter, dat ze door die zelfde Chinezen flink worden belazerd, zeker nu de Chinese economie flink aan het stagneren is. Globalisering heeft zo zijn nadelen.

Dit moet je toch niet willen: sowieso als fabrikant niet, maar ook als consument wil je toch geen 'wannabee' hebben?
Het meest bizarre vind ik nog, dat rechters tijdens de vele zittingen die er al geweest zijn m.b.t. dit gekopieer, aangeven er geen enkele gelijkenis in te zien.
Dit was het geval met Honda, Daewoo/GM, BMW, Jaguar/LandRover en ook bij VAG.

VW is met weinig dingen de eerste maar kijkt de Kat uit de boom.en doet het na 4wd in een personenauto had Jensen al TFT had jaguar eerder Cimkon Rail komt van Fiat en VW voerde dit pas jaren later in (vandaar de achterstand die tot het schandaal voerde) RR voert een dakloze Terreinwagen in en voILa VAG komt met een paar slappe aftreksels zelde geld voor mini suv... En dsn de klonen binnen VAG alle audi en vw lijken op elkaar en nu lijken zelfs Skoda's op Audi en maken VW overbodig...m
VAG is nooit een innovator geweest zo als Mercedes dat altijd al was.. VW bouwde tot ca 2000 gewoon goede auto's zonder poeha...Daarna kwam de megalomane koksrr en bouwden ze flops als bv De Phaeton...

Een wereldspeler als Volkswagen AG kan hier met zijn machtige lobby-cultuur toch wel een vuist tegen deze fabrikant maken?
Vooral die nep-Macan is wel het toppunt van ziek gedrag!

Dat ze VW's na bouwen is niet om dat VW do bijzonder is...
Ze maken ook Usb-kabels na, Nike Shirtjes de ene helft voor Nike zelf de andere voor de zwarte markt, Goedkope Lamy Safari vulpennen worden nog goedkoper na gebouwd....
Maw Chinesen lijken niet allemaal op elkaar (lekkere racistische generalisering van je) Maar Chinesen bouwen wel alles na...
Waaronder dus ook middelmatig VW's (lees de AW rijtest van de Tiguan)... Nu nog minder goed maar winstgevender en in de toekomst beter dan VW zelf en nog steeds winstgevender ondanks een betere prijs-kwaliteitsverhouding, garantietermijn en echte klanten service ( Toyota is ook zo begonnen...
Een voordeel van een kloon- VW... misschien kun jij er dan ook een betalen ;-)

VW is qua styling geen innovator, maar qua techniek vaak wel.
De DSG-bak (DCT in het Engels) is binnen het VW-concern uitgevonden. VW was de eerste met een diesel in het compacte segment (Golf diesel) Audi introduceerde de quattro-techniek in de rallysport. Audi her-introduceerde de W-motor in de auto-industrie. En er zullen heus nog wel meer voorbeelden zijn, die me nu niet te binnen schieten.

Sterker nog ze zijn zelfs begonnen met het plagiëren van een Tatra V570 incl. de luchtgekoelde 4-cil boxermotor achterin. Klonen en ideeën rapen is gewoon traditie bij VW die teruggaat tot het prille begin.















Kijk daar ga je dus al. VW is dus absoluut niet de eerste met een compacte diesel, Peugeot bijvoorbeeld was al jaren eerder met de 204/304.
Waar VW inderdaad sterk in is, is in het doen geloven of zij de eerste waren. CC? Kopie van Mercedes. Hothatch? Niet de Golf, maar Autobianchi en Renault 5 waren eerder. Hatchback? Ook weer niet de Golf, maar R4, Simca 1100, R6, Autobianchi weer ea waren veel eerder. Transporter 4 eerste bus met motor voorin, voorwielaandrijving en vlakke laadvloer? Welnee Citroën en Renault waren al decennia eerder. MPV? Espace 10 jaar eerder. Moet ik nog doorgaan?






bij VAG willen ze je ook doen geloven dat Audi de 1e was met AWD, dat Subaru al vele jaren AWD aanbood waren ze vergeten blijkbaar.....


https://m.youtube.com/watch?v=eHvWYopSS58

Met de diesel voor de compacte klasse heb je inderdaad gelijk. Ik beweerde trouwens niet, dat VW de eerste was met een 4-deurs coupe, maar wel eerder dan BMW. Audi was niet de eerste met 4WD, maar introduceerde de quattro wel als eerste in de rallysport, staat in mijn tekst.

En zelfs dat klopt niet! Het Nederlandse Spyker had in 1903 al een automobiel met zescilinder motor en vierwielaandrijving en reed daar races mee.
En zelfs enkele jaren voor de oer-Quattro reden de gebroeders Marreau al met een Renault 4 met vierwielaandrijving Parijs-Dakar, een paar jaar later wonnen zij die race met een Renault 20 4x4..
Het enige waar VW de eerste in is, is in het realiseren van de meest gebouwde auto: de kever is nog steeds de meest geproduceerde auto ter wereld, circa 21 miljoen stuks. En nu moeten er geen bijdehandjes komen die stellen dat er meer Golfies of Corrollaatjes zijn gebouwd, want dat zijn telkens verschillende auto's met alleen maar dezelfde naam; nou ok bij de golf ook met erg grote gelijkenis tussen de verschillende typen, maar toch.








OT
Ik gok dat de Chinees een stuk betrouwbaarder is dan het origineel.
Nou kan dat al snel natuurlijk.




Eerst maken ze de erg mooie CrossBlue Coupe-concept maar die durven ze niet in productie te nemen want dat zou teveel afwijken van het vorige model en dat mag niet volgens de wetten van het concern. Dit resulteert dus in wederom een oersaai productiemodel dat eigenlijk niets meer met de concept van doen heeft.
Vervolgens is daar dan het Chinese Zotye die gewoon een productie versie van die concept op de weg zet, inclusief het interieur... Hahaha...
In dit geval vind ik de Chinese versie mooier (maar dan wel even door de slechte afwerking heen kijken).

Scroll voor de grap eens door de reviews van de Giulietta.
Dus graag geen onzin uitkramen, Alfa is een heel betrouwbaar product


https://www.tuv.com/media/germany/tuev_report/TUEV_Report_Gewinner_und_Verlierer_2016.pdf
My ass. Zoals altijd bungelen ze onderaan.

volgens de verschillende onderzoeken is de betrouwbaarheid van Alfa toch echt niet zo geweldig...


Je zegt dat VW de W motor herintroduceerde maar feitelijk is ook dat alleen maar bla bla... Een echte W motor hebben ze alleen als prototype gebouwd en de productieblokken zijn twee VR motoren in V opstelling, Met twee cilinderbanken dus in plaats van drie.
Daarnaast is ook de DSG geen interne ontwikkeling van VW. Het idee bestaat al van voor de tweede wereld oorlog en uiteindelijk begin jaren 80 uitgewerkt tot werkende prototypen. Vervolgens door Porsche (toen nog geen VW) doorontwikkeld tot PDK voor in hun raceauto's, allemaal begin jaren 80.
De DSG van VW zoals we die nu kennen is eigenlijk een ontwikkeling van BorgWarner en is door VW in licentie gebouwd. Ook de DSG van de Veyron wordt niet door VW zelf gemaakt...

Hahaha
Oh nee, die is ook al niet door VW ontwikkeld maar door Bosch...


ALLE merken hebben hun slechte en goede kanten...



bekijk vergelijk die Skodiaque eens met een Range Rover....
Jullie doen precies het zelfde maar dan lelijker


http://www.autobild.de/bilder/skoda-kodiaq-2016-preis-motoren-premiere-und-marktstart-8586827.html#bild1
Je ratelt maar wat.

Sprak de expert.
Enfin, waar het hart van vol is.....
Jedenfalls niet van Alfa of Romeo.

Gelukkig weet ik beter

;-P



Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.