AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Zotye X7 doet Volkswagen Tiguan na

Chinees merk kwam eerder met Touareg-kloon

Zotye X7
Volkswagen Tiguan R-Line
Zotye X7
Volkswagen CrossBlue Coupé
Zotye X7
Zotye X7
Zotye X7
Zotye X7
Zotye T600
Zotye SR8
Het Chinese Zotye doet lekker mee met de Chinese kopieercultuur. Hun meest recente product is deze X7, een auto die z'n inspiratie overduidelijk vindt bij de Tiguan van Volkswagen.

Het Volkswagenconcern is een geliefde bron voor Zotye, dat eerder onder meer een Touareg-kloon (foto 9) en een nep-Macan (foto 10) op de markt bracht. De gelijkenissen tussen deze nieuw X7 en de Tiguan zijn met name aan de achterzijde iets minder overduidelijk dan bij de twee eerdere auto's. Wie hoopt dat de Chinezen hier hun eigen creativiteit voor hebben aangesproken heeft het mis: de CrossBlue Coupe-concept had een soortgelijke achterzijde en diende ook als inspiratiebron voor het gestrekte silhouet van de X7.

De naam X7 komen we in China trouwens niet alleen bij deze Zotye tegen, maar ook op de Range Rover Evoque-kopie van Landwind. Nu maar hopen dat BMW z'n toekomstige top-SUV nog onder deze naam op de markt mag brengen…

Video

Lezersreacties (101)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 2
Tiens, noemde die namaak Evoque van Landwind ook niet X7? Dus zelf Chinese merken onderling naaien mekaar volle bak :-).. niet dat X7 een extreem originele naam is (tenzij je de creativiteit van een BMW baas hebt), maar goed.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Oeps, te snel geschreven.. stond in het artikel, excuses!
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ach ja, Chinezen lijken ook allemaal op elkaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als je m namaakt, maak m dan mooi en goed na. Zo lijkt het net niks jn mijn ogen..
Anoniem
Anoniem
  • 10
QEen Volkswagen is voor altijd

Ach ja, Chinezen lijken ook allemaal op elkaar. Net als VW's en Audi's


Wel leuk dat de firma die groot geworden is met na-apen nu zelf nageaapt wordt
Gait Puffelen
Gait Puffelen
  • 13
@Een Volkswagen is voor altijd,

'Ach ja, Chinezen lijken ook allemaal op elkaar'

Dan is Volkswagen de Chinees onder de auto's zeker?
Anoniem
Anoniem
  • 4
Denk dat de chinese uitvoering niet stuk gaat en olie drinkt (als die ringhanger die maar weer eens een advocaat zal moeten gaan betalen #volwassenzijniszomoeilijk)
Anoniem
Anoniem
  • 9
Ik vraag me af wie er eerder was, de Tiguan of de Zotye. VAG heeft er namelijk nogal een handje van om te zeggen dat ze het eerst met iets waren, en dat vervolgens iedereen het gelooft.
Anoniem
Anoniem
  • 4
"Dus zelfs Chinese merken onderling naaien mekaar volle bak"

Laat dat 'merken' maar weg.
Wat genaaid wordt er. Inderdaad ook nog eens "volle bak".

Bevolkingstand: 1.357.000.000
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ach ja,
Begin je juridisch toch niks tegen, aangezien rechter ""Won xhiou Hiay" is aangesteld door het regime.

Zolang wij hier in het Westen die Chinese automobiele troep van de markt weren, is er weinig aan het handje.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik denk dat het kopiëren niets uitmaakt.
Mijn mening van de LandRover kopie van de evoque was duidelijk nog afkerend van de Chineese kopiëer cultuur. Nu denk ik dat de schade wel mee valt en Chinezen toch liever een echte auto willen dan de kopie.
Anoniem
Anoniem
  • 1
https://www.nd.nl/nieuws/economie/autos-roesten-weg-in-rotterdam-na-verkoopverbod.233659.lynkx
Anoniem
Anoniem
  • 4
@ Gait van Puffelen

2 zielen en gedachte haha

Het is alleen dat ik de doorsne Chinees leuker vind dan de doorsnee VW

En de Chinees heeft (mede dankzij vet-sinpoeder) wel smaak en pit ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 1
@ Jan Jnsen

Leuke link

Maar om nou te zeggen dat de auto als 2 druppel op en BMW lijkt... De Achterkant ja de voorkant nou nee
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Franzoesische Autos / Gait Puffelen

Als jullie je nu eerst eens afvragen waarom bepaalde merken en modellen gekopieerd worden?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Franzoesische Autos,
Hij komt hier in ieder geval de markt niet op, en daar gaat het om.
Audio
Audio
  • 2
Het Chinese merk Zotje :-)

Even afwachten. Qua ontwerp en ontwikkeling lopen Aziaten niet altijd zo voorop, maar wat ze heel goed kunnen in letterlijk kopiëren en na verloop van tijd het origineel op allerlei punten verbeteren. Dat kan weer een vertrekpunt zijn om het Westen met een onverslaanbaar nieuw product om de oren te slaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ AUDIO
"Dat kan weer een vertrekpunt zijn om het Westen met een onverslaanbaar nieuw product om de oren te slaan.""

Ík heb het in ieder geval nog nooit gezien. Uitzondering is Volvo, wat de Chinezen geheel onafhankelijk laten draaien. Om (uiteraard later) de techniek in de eigen merken te integreren.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Wat een gek land is dat. Claimen eilanden 1000 km verderop voor Filipijse kust, leggen daat alvast kunstmatige eilanden aan. Plunderen Afrika, ontdoen de aarde van olifsnten, neushoorns. Kinderen, vooral meisjes zijn er te koop voor veel geld voor westerlingen. Binnenlands hebben ze geen waarde. En de gruwelen in de dieren-industrie zijn met geen pen te beschrijven. Tibet wordt geplunderd.. Lekker landje. En als ze mijn ip-adres te pakken krijgen staan er vanavond 2 chinezen op mijn stoep.. Sambal bij...
Anoniem
Anoniem
  • 3
@een VW 4 altijd: simpel. Omdat VW al generaties achter elkaar haar eigen modellen onder de Xerox legt? Je kunt moeilijk claimen dat in de modellen politiek van VW en Audi enige vernieuwing zit. Das dus voor China een makkelijke. Uitzondering is Seat, maar die maken de Chinezen dan ook niet na ?? Durf overigens te wedden dat de Chinese software een stuk betrouwbaarder is dan de Duitse Sjoemelsoftware... over Deutsche Gr?ndlichkeit gesproken ??
Anoniem
Anoniem
  • 1
?? moet een Smiley zijn waarvan de tranen over de wangen biggelen van het lachen, maar dat kan het CMS van Autoweek.nl schijnbaar niet aan, evenals een u met puntjes er boven lol
Anoniem
Anoniem
  • 3
Hoezo kopieren.? Van een kleutertekening dan zeker: iedere kleuter tekent zo'n vierkante box. VAG plakt er wat tierelantijntjes op bepaalde plekken aan en de Chinezen toch echt wat anders op andere plekken. Niks geen kopie, niet onderhuids en niet aan de buitenkant. Gewoon twee gelijkende maar niet gelijke doodsaaie modellen voor de gemiddelde consument. Zal dus prima verkopen. VAG heeft geen patent op saaiheid. Autoweek-journalisten/fantasten: get a life!
Anoniem
Anoniem
  • 1
We zullen er toch echt aan moeten wennen. China en India zullen de wereld veroveren en zijn goed op weg om de grootste economieën te wereld te worden. Wat ze er in Brussel en Washington van denken, laat ze volstrekt koud.
Wij hebben onze welvaart gehad sinds de industriële revolutie, nu zijn zij aan de beurt.
LM 1
LM 1
  • 2
Grappig. Skoda heeft de Tiguan ook al gekopieerd en noemt hem Kodiaq.
Bianca Castafiore
Bianca Castafiore
  • 1
Met dit soort visuele diefstal geven de Chinezen vooral aan hun eigen architecten, vormgevers en ingenieurs op geen enkele wijze serieus te nemen. Daarmee beledigen ze vooral zichzelf.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Blank, ik vrees dat je gelijk hebt. Maar tegen die tijd woon ik al in de hemel, dus dat hoef ik niet meer mee te maken. Wat ik overigens ook durf te betwijfelen of deze groei en stabiliteit in China blijvertjes zijn. Dat zou volkomen in strijd zijn met goede chinese tradities van binnenlandse uiterst bloedige instabiliteit. Ze hebben alles onder de knoet, maar het moet met geweld en je kunt erop wachten dat daar een bom barst... Onder de oppervlakte bevindt zich een gigantische bron van frustratie en spanning...
Bianca Castafiore
Bianca Castafiore
  • 1
@B..3.. Dat klopt. Er zijn wel wat regio's en wat volkeren die in opstand komen als ze hun kans schoon zien. 1.4 miljard mensen onder de duim houden als er onvrede heerst, is best een klus.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Nogmaals, Chinezen zijn gek en hebben geen smaak, zie maar weer dit kopieer voorbeeld! Wat een verschrikking toch weer!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind dat interieur niet eens zo verkeerd.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Laten we het hopen Harry en dan oorlog met China maken , komen de auto''s tenminste niet hier. De wegenwachten zullen het toejuichen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zie deze inspiratiebron voor de Chinezen maar als een groot compliment voor de Europese ontwerpers.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@FA
"Wel leuk dat de firma die groot geworden is met na-apen nu zelf nageaapt wordt".
Daar moet je mij toch een paar voorbeelden van kunnen geven, als je daar zo stellig in bent.

o.t.
Tja. De Europese bedrijven die zo hongerig waren naar de Chinese markt, komen er langzamerhand achter, dat ze door die zelfde Chinezen flink worden belazerd, zeker nu de Chinese economie flink aan het stagneren is. Globalisering heeft zo zijn nadelen.
G L O B E T R O T T E R
G L O B E T R O T T E R
  • 2
Onvoorstelbaar, hoe schaamteloos er gekloond wordt door de Chinezen!
Dit moet je toch niet willen: sowieso als fabrikant niet, maar ook als consument wil je toch geen 'wannabee' hebben?

Het meest bizarre vind ik nog, dat rechters tijdens de vele zittingen die er al geweest zijn m.b.t. dit gekopieer, aangeven er geen enkele gelijkenis in te zien.
Dit was het geval met Honda, Daewoo/GM, BMW, Jaguar/LandRover en ook bij VAG.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Mablo

VW is met weinig dingen de eerste maar kijkt de Kat uit de boom.en doet het na 4wd in een personenauto had Jensen al TFT had jaguar eerder Cimkon Rail komt van Fiat en VW voerde dit pas jaren later in (vandaar de achterstand die tot het schandaal voerde) RR voert een dakloze Terreinwagen in en voILa VAG komt met een paar slappe aftreksels zelde geld voor mini suv... En dsn de klonen binnen VAG alle audi en vw lijken op elkaar en nu lijken zelfs Skoda's op Audi en maken VW overbodig...m

VAG is nooit een innovator geweest zo als Mercedes dat altijd al was.. VW bouwde tot ca 2000 gewoon goede auto's zonder poeha...Daarna kwam de megalomane koksrr en bouwden ze flops als bv De Phaeton...
G L O B E T R O T T E R
G L O B E T R O T T E R
  • 0
Ik sta er echt versteld van dat dit zomaar kan.
Een wereldspeler als Volkswagen AG kan hier met zijn machtige lobby-cultuur toch wel een vuist tegen deze fabrikant maken?
Vooral die nep-Macan is wel het toppunt van ziek gedrag!
Anoniem
Anoniem
  • 2
Eviva

Dat ze VW's na bouwen is niet om dat VW do bijzonder is...

Ze maken ook Usb-kabels na, Nike Shirtjes de ene helft voor Nike zelf de andere voor de zwarte markt, Goedkope Lamy Safari vulpennen worden nog goedkoper na gebouwd....

Maw Chinesen lijken niet allemaal op elkaar (lekkere racistische generalisering van je) Maar Chinesen bouwen wel alles na...

Waaronder dus ook middelmatig VW's (lees de AW rijtest van de Tiguan)... Nu nog minder goed maar winstgevender en in de toekomst beter dan VW zelf en nog steeds winstgevender ondanks een betere prijs-kwaliteitsverhouding, garantietermijn en echte klanten service ( Toyota is ook zo begonnen...

Een voordeel van een kloon- VW... misschien kun jij er dan ook een betalen ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 1
@FA
VW is qua styling geen innovator, maar qua techniek vaak wel.
De DSG-bak (DCT in het Engels) is binnen het VW-concern uitgevonden. VW was de eerste met een diesel in het compacte segment (Golf diesel) Audi introduceerde de quattro-techniek in de rallysport. Audi her-introduceerde de W-motor in de auto-industrie. En er zullen heus nog wel meer voorbeelden zijn, die me nu niet te binnen schieten.
Xu Bario
Xu Bario
  • 2
@Franzoesische Autos

Sterker nog ze zijn zelfs begonnen met het plagiëren van een Tatra V570 incl. de luchtgekoelde 4-cil boxermotor achterin. Klonen en ideeën rapen is gewoon traditie bij VW die teruggaat tot het prille begin.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Trouwens, VW was vaak eerder met niche-modellen dan BMW. De VW Passat CC, een 4-deurs coupe was er al in 2008, terwijl BMW er pas in 2012 mee kwam in de vorm van d 6 Gran Coupe. De Touareg was weer later dan BMW.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Chinezen: Beter slecht gejat dan goed bedacht.....
Anoniem
Anoniem
  • 1
Zouden die Chinezen nou trots zijn op zichzelf en wat ze gemaakt hebben? Zo van, kijk eens hoe goed we dat kunnen nabouwen? Of zouden zij zich ergens toch ook wel schamen?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@mablo
Kijk daar ga je dus al. VW is dus absoluut niet de eerste met een compacte diesel, Peugeot bijvoorbeeld was al jaren eerder met de 204/304.
Waar VW inderdaad sterk in is, is in het doen geloven of zij de eerste waren. CC? Kopie van Mercedes. Hothatch? Niet de Golf, maar Autobianchi en Renault 5 waren eerder. Hatchback? Ook weer niet de Golf, maar R4, Simca 1100, R6, Autobianchi weer ea waren veel eerder. Transporter 4 eerste bus met motor voorin, voorwielaandrijving en vlakke laadvloer? Welnee Citroën en Renault waren al decennia eerder. MPV? Espace 10 jaar eerder. Moet ik nog doorgaan?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Vier wielen, vier deuren, achterklep, twee buitenspiegels .... ja, namaak!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Als je eenmaal aan het rijden bent, valt dat Chinese hok uit elkaar van ellende. En dat is met een VAG dus niet zo!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doet er toch niet toe wie ooit de eerste was. Wat telt is wie er een succes van maakt. Iedereen aapt iedereen na, in de jaren 60 waren de jappen berucht om hun namaak. Alles werd nageaapt, maar de kwaliteit was beter dan het origineel. Jobs heeft de computer nageaapt van de echte pioniers, de Sinclairs en Commodores. Maar Jobs kon meer dan imiteren. Hij had ook verstand van marketing. MsDos veroverde de wereld onder aanvoering van Bill Gates. Niet omdat het het beste OS was, nee het was het slechtste.. Ben alleen bang dat de chinezen de kwaliteit van de jappen niet halen, nog niet, maar dat kan ook zo maar veranderen.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 1
@oto!
bij VAG willen ze je ook doen geloven dat Audi de 1e was met AWD, dat Subaru al vele jaren AWD aanbood waren ze vergeten blijkbaar.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Spyker was in 1902 de eerste met vierwiel-aandrijving en niet Subaru...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@FW:

https://m.youtube.com/watch?v=eHvWYopSS58
Anoniem
Anoniem
  • 0
@oto
Met de diesel voor de compacte klasse heb je inderdaad gelijk. Ik beweerde trouwens niet, dat VW de eerste was met een 4-deurs coupe, maar wel eerder dan BMW. Audi was niet de eerste met 4WD, maar introduceerde de quattro wel als eerste in de rallysport, staat in mijn tekst.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@mablo
En zelfs dat klopt niet! Het Nederlandse Spyker had in 1903 al een automobiel met zescilinder motor en vierwielaandrijving en reed daar races mee.
En zelfs enkele jaren voor de oer-Quattro reden de gebroeders Marreau al met een Renault 4 met vierwielaandrijving Parijs-Dakar, een paar jaar later wonnen zij die race met een Renault 20 4x4..

Het enige waar VW de eerste in is, is in het realiseren van de meest gebouwde auto: de kever is nog steeds de meest geproduceerde auto ter wereld, circa 21 miljoen stuks. En nu moeten er geen bijdehandjes komen die stellen dat er meer Golfies of Corrollaatjes zijn gebouwd, want dat zijn telkens verschillende auto's met alleen maar dezelfde naam; nou ok bij de golf ook met erg grote gelijkenis tussen de verschillende typen, maar toch.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Zou dit nou typisch Nederlands zijn. Alles afkraken uit jaloezie. Deze gasten laten zich bij elk item over VAG toch wel erg in de kont kijken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Liever India dan China, zonder dit soorten praktijken groeit Indiase economie nu sneller dan China. India is een oudste multiculti land met meerder politiek partijen. China heeft alleen een politiek partij en als je die figuren blij houdt dan mag je alles doen, rest van de wereld ohhh jammer voor ze !
Anoniem
Anoniem
  • 2
Hebben ze ook de slappe distributieketting de haperende dsg en foutieve olieschraapveren gekopieerd?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Alfa 75 Heb jij daar ook al verstand van, of doe je hetzelfde als die beroemde aap.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Afgelopen september is de Tiguan gepresenteerd en nu al gekopieerd. Misschien moet Alfa wat Chinezen in dienst nemen om wat meer vaart te zetten achter het uitbrengen van nieuwe modellen.
Bimmert
Bimmert
  • 3
Met alle respect voor Alfa want dat zijn mooie wagens, maar als Alfaliefhebber gaan klagen over technische mankementen bij een ander merk is nogal bijzonder.
Anoniem
Anoniem
  • 4
@bimmert , laten we hier het niveau iets hoger brengen dan op een willekeurig verjaardags feestje.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Idd, er is er een hopeloos blijven hangen ergens.

OT
Ik gok dat de Chinees een stuk betrouwbaarder is dan het origineel.
Nou kan dat al snel natuurlijk.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ik weet heel zeker dat de huidige auto's van de Fiat groep zeker op motorisch vlak een stuk beter presteren dan die VAG rommel
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is inderdaad wel indrukwekkend hoe snel die Chinezen zo'n Tiguan weten te kopiëren, daar waar die Italianen er 10 jaar voor nodig hebben om een Mazda6 te kopiëren.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Alfa betrouwbaar en degelijk ? Next...
EWi e
EWi e
  • 1
Dit moet toch erg zuur zijn voor VW.

Eerst maken ze de erg mooie CrossBlue Coupe-concept maar die durven ze niet in productie te nemen want dat zou teveel afwijken van het vorige model en dat mag niet volgens de wetten van het concern. Dit resulteert dus in wederom een oersaai productiemodel dat eigenlijk niets meer met de concept van doen heeft.


Vervolgens is daar dan het Chinese Zotye die gewoon een productie versie van die concept op de weg zet, inclusief het interieur... Hahaha...

In dit geval vind ik de Chinese versie mooier (maar dan wel even door de slechte afwerking heen kijken).
Anoniem
Anoniem
  • 2
@b...3
Scroll voor de grap eens door de reviews van de Giulietta.
Dus graag geen onzin uitkramen, Alfa is een heel betrouwbaar product
Bimmert
Bimmert
  • 1
In feite is namaak ook goed voor het origineel, het vergroot de merkbekendheid en het kan zelfs het origineel in intrinsieke waarde doen laten stijgen, 'ik heb / wil een echte x'.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Alfa betrouwbaar?

https://www.tuv.com/media/germany/tuev_report/TUEV_Report_Gewinner_und_Verlierer_2016.pdf

My ass. Zoals altijd bungelen ze onderaan.
Bimmert
Bimmert
  • 0
Alfa75,
volgens de verschillende onderzoeken is de betrouwbaarheid van Alfa toch echt niet zo geweldig...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Alfa75, voor de grap door Alfa reviews scrollen, nee dank je. Ik had ooit een Alfa en dat levert een review op waar jij doorheen mag scrollen...
EWi e
EWi e
  • 1
@ mablo: Het enige waar VW goed in is is marketing! Ze weten iedereen te overtuigen dat ze de beste zijn en dat ze vele innovaties hebben maar in feite is dat niet zo.

Je zegt dat VW de W motor herintroduceerde maar feitelijk is ook dat alleen maar bla bla... Een echte W motor hebben ze alleen als prototype gebouwd en de productieblokken zijn twee VR motoren in V opstelling, Met twee cilinderbanken dus in plaats van drie.

Daarnaast is ook de DSG geen interne ontwikkeling van VW. Het idee bestaat al van voor de tweede wereld oorlog en uiteindelijk begin jaren 80 uitgewerkt tot werkende prototypen. Vervolgens door Porsche (toen nog geen VW) doorontwikkeld tot PDK voor in hun raceauto's, allemaal begin jaren 80.
De DSG van VW zoals we die nu kennen is eigenlijk een ontwikkeling van BorgWarner en is door VW in licentie gebouwd. Ook de DSG van de Veyron wordt niet door VW zelf gemaakt...
EWi e
EWi e
  • 1
Oh ja, er toch een innovatie van VW... Namelijk "Sjoemelsoftware"...

Hahaha


Oh nee, die is ook al niet door VW ontwikkeld maar door Bosch...
Harry Music
Harry Music
  • 1
Dit gaat toch over ZOTYE/Volkswagen ? Niet over Alfa. Dus als mensen betrouwbaarheid statistieken over Zotye/Volkswagen hebben lijkt mij dat meer relevant. Overigens is een Alfa wel mooi !
EWi e
EWi e
  • 1
Ik heb niets tegen VW hoor, er zitten her en der best leuke modellen tussen maar we moeten hier nu niet gaan doen alsof VW het beste jongetje van de klas is.

ALLE merken hebben hun slechte en goede kanten...
Bimmert
Bimmert
  • 1
Eigenlijk zijn er bar weinig echt grootste autotechnieken die niet al van voor WOII dateren.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Een Alfa is als een snol, ze zijn vaak mooi maar onbetrouwbaar...
Anoniem
Anoniem
  • 2
Niet zeike VAG

bekijk vergelijk die Skodiaque eens met een Range Rover....

Jullie doen precies het zelfde maar dan lelijker
Anoniem
Anoniem
  • 0
Knap als je in de studiemodellen, spyshots e.d. een Range Rover ziet:

http://www.autobild.de/bilder/skoda-kodiaq-2016-preis-motoren-premiere-und-marktstart-8586827.html#bild1

Je ratelt maar wat.
Anoniem
Anoniem
  • 2
"Een Alfa is als een snol, ze zijn vaak mooi maar onbetrouwbaar..."

Sprak de expert.

Enfin, waar het hart van vol is.....
Jedenfalls niet van Alfa of Romeo.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Hier zitten de echte autokenners, hahahaha.
Gelukkig weet ik beter
Anoniem
Anoniem
  • 3
Niks mis met een lekker snolletje op z'n tijd. Zo'n saaie, grijze doos is ook niet alles!

;-P
Anoniem
Anoniem
  • 0
OTO, haha, die heb je er dan ook wel weer goed in zitten...(blink, blink)
Anoniem
Anoniem
  • 1
Het laatste bericht is dat Zotye het sleutelissue wel op orde heeft . Is dan ook een moderne auto.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Geweldig land voor consumenten moet China zijn: Je kunt daar een kopie kopen die goedkoper, fraaier en betrouwbaarder is dan het origineel.