AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Wie Kangoo zegt, moet ook Express zeggen
Na de onthulling van de personenversie van de New Kangoo was het een kwestie van tijd voor er ook een Express-versie van de pakezel zou komen. Het wachten is voorbij, want hier zijn de eerste beelden en informatie over de nieuwe generatie Kangoo.
De nieuwe Kangoo Express is 4,21 meter lang. Een belangrijker getal is natuurlijk de laadcapaciteit: deze ligt, afhankelijk van de versie, tussen 3,0 en 3,6 kubieke meter. Doordat de laadruimte 1,21 meter breed is, is het nu ook mogelijk om pallets in de auto mee te nemen.
De Express komt met drie diesels (70, 85 en 105 pk) en twee benzinemotoren, een 1,6-liter achtklepper met 90 pk en een 1,6-liter zestienklepper met 105 pk. De 85 pk diesel verbruikt gemiddeld 5,2 liter diesel per 100 kilometer, meldt Renault trots.
Standaard krijgt de Kangoo Express ABS, MSR en Brake Assist mee, ESP en Traction Control staan op de optielijst. De echte basisversie is de Générique, waar het na ABS en een bestuurdersairbag wel zo'n beetje ophoudt met de goedgevigheid van het Franse merk. Wie iets meer luxe wil, moet minstens voor een Confort opteren. Dan monteert Renault een toerenteller en kan de bestuurder zijn stoel verstellen. De topversie is de Grand Confort, die verwarmde buitenspiegels, elektrische raambediening, extra bergruimte tussen de voorstoelen en een beschermmat in de laadruimte heeft.
Renault onthult de Kangoo Express op de Bedrijfsauto RAI, die op 26 oktober zijn deuren opent.
De Express komt met drie diesels (70, 85 en 105 pk) en twee benzinemotoren, een 1,6-liter achtklepper met 90 pk en een 1,6-liter zestienklepper met 105 pk. De 85 pk diesel verbruikt gemiddeld 5,2 liter diesel per 100 kilometer, meldt Renault trots.
Standaard krijgt de Kangoo Express ABS, MSR en Brake Assist mee, ESP en Traction Control staan op de optielijst. De echte basisversie is de Générique, waar het na ABS en een bestuurdersairbag wel zo'n beetje ophoudt met de goedgevigheid van het Franse merk. Wie iets meer luxe wil, moet minstens voor een Confort opteren. Dan monteert Renault een toerenteller en kan de bestuurder zijn stoel verstellen. De topversie is de Grand Confort, die verwarmde buitenspiegels, elektrische raambediening, extra bergruimte tussen de voorstoelen en een beschermmat in de laadruimte heeft.
Renault onthult de Kangoo Express op de Bedrijfsauto RAI, die op 26 oktober zijn deuren opent.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Zo avontuurlijk werd de Renault Kangoo aan ons voorgesteld
Op Zoek Naar
Zoek je echt veel ruimte? Deze ‘ludospaces’ bieden het voor €7.500
Nieuws
De EV's van 10 jaar terug kwamen gemiddeld 200 kilometer ver
Nieuws
Vier miljoenste Renault Kangoo uit Frankrijk
Nieuws