AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Werk aan opvolger Volkswagen Fox
Volkswagen maakt haast met de opvolger van de Fox. Het huidige model, dat uit Brazilië komt, levert niet genoeg op.
Volkswagen maakt haast met de opvolger van de Fox. Het huidige model, dat uit Brazilië komt, levert niet genoeg op.
Volkswagen zit in de problemen met de Fox. De auto wordt vanuit Brazilië geïmporteerd maar door de ongunstige wisselkoers van de Real, is de auto te duur en moet Volkswagen flink inleveren om de auto toch voor een gunstige prijs aan de man te brengen. Volgens de Duitse vakpers wil VW de Fox binnen dertig maanden vervangen.
De nieuwe kleine auto wordt ontwikkeld en geproduceerd in West-Europa. De fabriek in het Spaanse Pamplona, waar op het moment de Polo wordt gebouwd, staat hoog op de lijst. "Daar is ervaring met kleine auto's en bovendien is er daar werk nodig," aldus Volkswagen. Het nieuwe model moet onder de 10.000 euro blijven.
Ook is Volkswagen bezit met het het 'project EM' – die letters staan voor 'Emerging Markets', hetgeen 'opkomende markten' betekent. Dat is een uitgeklede basis-Polo die in India zal worden gebouwd en onder andere in Zuidoost-Azië en China zal worden geleverd.
Plaats een reactie