Wat een McLaren F1 en een bus gemeen hebben

Leentjebuur spelen met verlichting

lampjes
lampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjeslampjes
Het gebeurt vaak: een meestal kleine autofabrikant die voor de verlichting op zijn modellen leentjebuur speelt bij andere, vaak grotere merken. Natuurlijk gebeurt het helemaal vaak bij brommobielen, maar wij deden een greep uit de auto's.

De auto's met hun donorlampen:

Ascari KZ1: Peugeot 206 koplampen
Aston Martin DB7: Mazda 323F achterlichten
Aston Martin Virage: Volkswagen Scirocco achterlichten en Audi 200 koplampen
Bristol Blenheim: Opel Senator achterlichten, later Audi A4 achterlichten
Callaway C12: Opel Tigra achterlichten
Invicta S1: Volkswagen Passat achterlichten
Jaguar XJ220: Rover 200-serie achterlichten
Lamborghini Diablo: Nissan 300ZX koplampen
Lamborghini Miura: Fiat 850 Spider achterlichten
Lister Storm: Audi 80 achterlichten
Lotus Elan: Renault Alpine GTA achterlichten
Lotus Esprit: Achterlichten van de Fiat X1/9, daarna van de Rover SD1 en later van de Toyota Corolla AE86
Max Roadster: Peugeot 405 achterlichten en Ford Sierra Cosworth mistlampen
McLaren F1: Achterlichten van een Bova Futura (tourbus)
MG XPower: Fiat Punto koplampen
Morgan Aeromax: Lancia Thesis achterlichten en Mini koplampen
Noble M12: Ford Mondeo achterlichten, later van de Hyundai Sonata
Panther Solo: Ford Sierra achterlichten
Rayton Fissore: Citroën BX achterlichten
SSC Aero: Ford Focus koplampen
TVR Tasmin: Achterlichten van Renault Fuego en Ford Capri
TVR Cerbera: Ford Fiesta achterlichten

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.