AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
VW Scirocco Bluemotion met 20% bijtelling
86
Volkswagen komt nog voor het eind van het jaar met een Scirocco 1.4 TSI Bluemotion. De zuiniger gemaakte coupé komt in Nederland in aanmerking voor 20 procent bijtelling.
Volkswagen komt met een zuiniger gemaakte versie van de Scirocco 1.4 TSI 122 pk. Deze motor met turbo en directe inspuiting levert nu al een verbruik van 1 op 15,6 en dat is goed voor een CO2-uitstoot van 149 gram per kilometer.
Daar moet nog 10 gram vanaf om de Scirocco in aanmerking te laten komen voor 20 procent bijtelling. Dat bereikt Volkswagen door onder meer de stroomlijn van de Scirocco aan te passen. Iets wat met de scherp gesneden coupé makkelijker lukt dan met een Golf.
Welke aanpassingen de Scirocco Bluemotion nog meer krijgt is nog niet bekend. In elk geval komt de CO2-uitstoot op 139 gram per kilometer, en daarvoor heeft het merk niet eens de zeventraps-DSG nodig. De Scirocco Bluemotion beschikt over een handbak.
Welke aanpassingen de Scirocco Bluemotion nog meer krijgt is nog niet bekend. In elk geval komt de CO2-uitstoot op 139 gram per kilometer, en daarvoor heeft het merk niet eens de zeventraps-DSG nodig. De Scirocco Bluemotion beschikt over een handbak.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Proefrit
Volkswagen Scirocco 1.6 GL (1981) - Met 85 pk een mild briesje
Achtergrond
Waarom de Volkswagen Scirocco de Golf altijd te snel af was
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volkswagen Scirocco: Toen was iets leuks heel gewoon
Nieuws
'Volkswagen Scirocco komt misschien terug'
Nieuws