AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vuurwerk: Maybach volgens Brabus
Of het nu een smart is of een A-klasse, zodra Mercedes er iets mee te maken heeft, gaat Brabus er mee aan de slag. Ook de Maybach ontkwam niet. Het resultaat is verbluffend.
Brabus bewerkte de 5,5-liter V12 biturbo waarmee de Maybach standaard is gezegend. De krachtbron, die standaard 550 pk levert, werd omgedoopt tot Brabus SV12 bi-turbo , vergroot tot 6,3-liter en getuned tot 640 pk. Even ter vergelijking: een Ferrari Enzo heeft er 659.
Deze aanpassingen leveren een buitenaards koppel op van 1.026 Nm bij 1,750 toeren. De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,9 seconden en de maximumsnelheid is begrensd op 300 km/u.
Ook het interieur van de Maybach is niet ongemoeid gebleven. Het leer heeft een speciaal dessin en Brabus gaat er prat op dat voor het totale interieur 1,2 kilometer garen is gebuikt. Ook de vloermatten zijn niet vergeten. Die heeft Brabus laten maken van lamsleer.
Tijdens een lange rit hoeven de achterpassagiers zich niet te vervelen: ze hebben de beschikking over een computersysteem met een 80 gigabite harddisk en een internetverbinding die 1,5 keer sneller is dan een conventionele ISDN-aansluiting. In de USB-poort op de middenconsole kunnen zaken als een printer of een digitale camera worden ingeplugd.
Aan de buitenkant is de Maybach Brabus onmiskenbaar door 21 inch wielen met banden in de maat 285/40 R21 aan de voorzijde en achteraan 325/35 R21. Om de Maybach zijn extra kracht goed op de weg te laten zetten, is de standaard rijhoogte door een aanpassing aan de luchtvering met 15 millimeter verlaagd.
Deze aanpassingen leveren een buitenaards koppel op van 1.026 Nm bij 1,750 toeren. De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,9 seconden en de maximumsnelheid is begrensd op 300 km/u.
Ook het interieur van de Maybach is niet ongemoeid gebleven. Het leer heeft een speciaal dessin en Brabus gaat er prat op dat voor het totale interieur 1,2 kilometer garen is gebuikt. Ook de vloermatten zijn niet vergeten. Die heeft Brabus laten maken van lamsleer.
Tijdens een lange rit hoeven de achterpassagiers zich niet te vervelen: ze hebben de beschikking over een computersysteem met een 80 gigabite harddisk en een internetverbinding die 1,5 keer sneller is dan een conventionele ISDN-aansluiting. In de USB-poort op de middenconsole kunnen zaken als een printer of een digitale camera worden ingeplugd.
Aan de buitenkant is de Maybach Brabus onmiskenbaar door 21 inch wielen met banden in de maat 285/40 R21 aan de voorzijde en achteraan 325/35 R21. Om de Maybach zijn extra kracht goed op de weg te laten zetten, is de standaard rijhoogte door een aanpassing aan de luchtvering met 15 millimeter verlaagd.
Plaats een reactie