Voorproefje op Espace: Renault Initiale Paris

Renault Initiale Paris Concept
Renault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris ConceptRenault Initiale Paris Concept
Afgelopen weekend kregen we al wat gelekte beelden van de Initiale Paris op ons scherm, vandaag trekt Renault dan officieel het doek af van z'n opvallende concept-car.

Uiteraard heeft Laurens van den Acker achter z'n tekentafel weer hard gewerkt aan dit nieuwe studiemodel. We wisten al dat de Espace een opvolger gaat krijgen die net even een andere route zal bewandelen dan we gewend zijn. Deze Initiale Paris gunt ons alvast een blik in de toekomst.

De paarse proefballonnetje is het zesde conceptmodel uit Renaults 'Life Cycle', de designstrategie die voor elke levensfase een model op de beursvloer parkeert. Deze Initiale Paris geeft invulling aan het thema wijsheid. Renault hint in het persbericht dat de Initiale Paris een trede hoger op de premiumladder komt te opereren dan het huidige model.

Het apparaat meet 4,85 meter in de lengte, en is zo'n 250 kilo lichter dan de huidige Espace die ongeveer dezelfde proporties kent. We zien een eigenzinnige Fransoos die met z'n relatief hoge schouderlijn krachtig voor de dag komt. 22-inch wielen en een enorm panoramadak zorgen voor extra invulling. Onder de kap houdt een nieuwe dCi 130-dieselmotor zich schuil. Voor de overbrenging zorgt een automatische EDC-bak, uiteraard met dubbele koppeling. Het koppel is van 320 Nm gestegen tot 400 Nm ten opzichte van de huidige dCi 130. Ondanks dit hogere koppel is-ie volgens Renault 25 procent zuiniger en stoot-ie maar liefst 40 gram CO2/km minder uit.

Leuk detail: Bose is opgetrommeld om de Initiale Paris te voorzien van een behoorlijk geluidssysteem. Dertig speakers en twee subwoofers moeten de oren laten klapperen.

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.