AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo C30 Drive duikt onder 100 gram per kilometer
19
Volvo heeft de facelift van de C30 meteen aangegrepen om de Drive-versie nog zuiniger te krijgen. Het resultaat hiervan is de C30 1.6D Drive Start/Stop.
Volvo claimt een verbruik van 1 op 31,6, waardoor de C30 Drive Start/Stop theoretisch 1.379 kilometer ver komt op een tank diesel. De CO2-uitstoot is 99 gram per kilometer. Net niet genoeg voor 14 procent bijtelling (die grens ligt voor dieselauto's bij 95 gram per kilometer), maar Volvo komt behoorlijk dicht in de buurt.
De gefacelifte C30 beleeft z'n debuut op de IAA in Frankfurt. De 1.6 Drive komt ook beschikbaar zonder start-/stopsysteem, dan bedraagt de CO2-uitstoot 119 gram per kilometer en moet de leaserijder de volle 25 procent bijtelling betalen. Binnenkort staat de gefacelifte C30 bij de dealers.
De gefacelifte C30 beleeft z'n debuut op de IAA in Frankfurt. De 1.6 Drive komt ook beschikbaar zonder start-/stopsysteem, dan bedraagt de CO2-uitstoot 119 gram per kilometer en moet de leaserijder de volle 25 procent bijtelling betalen. Binnenkort staat de gefacelifte C30 bij de dealers.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Forever young: met deze moderne auto’s zonder opvolger blijf je altijd bij de tijd
Reportage
Zo ruim interpreteert Volvo de C met de C30 en C40: de laatste echte was natuurlijk de Volvo C70
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volvo C30: eigenaren over opvallend gestileerde Zweed
Op Zoek Naar