AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volledig naakt: Alfa Romeo Milano
164
Je kunt je in sommige gevallen afvragen in hoeverre het niet de fabrikanten zelf zijn die 'per ongeluk' foto's uit de fabriekshallen op het internet laten belanden. Maar in het geval van de Alfa Romeo lijkt er toch echt iets fout te zijn gegaan bij de beveiliging van de fabriek. Konden we u vrijdag al een voorkant van de Alfa Romeo Milano laten zien, nu blijkt het dat de fotograaf nog veel meer foto's van de 147-opvolger heeft gemaakt!
Met de komst van de Milano valt na bijna tien jaar het doek voor de 147. De Milano is z'n voorvader echter niet vergeten. Kijk maar naar de 'onzichtbare' hendel van de achterportier (foto 3), iets wat we ook al kennen van de vijfdeurs 147.
Technisch is er echter geen enkele overeenkomst tussen de Milano en de 147. De nieuweling staat op het zogenaamde C-Evo platform, een doorontwikkeling van de bodemplaat die de Fiat Groep momenteel al gebruikt voor de Bravo en de Delta. Alfa Romeo stelt echter alles in het werk om de Milano een sportiever karakter mee te geven, onder andere door het gebruik van het Alfa Romeo DNA-systeem dat ook al in de Mito zit.
Ook vermogentechnisch heeft de nieuwe Alfa Romeo duidelijk sportievere intenties dan de concerngenoten. Het gamma trapt af met de nieuwe Multiair-motoren (105, 135 en 170 pk) en naar boven afgerond door een 1,75-liter Tbi benzinemotor met 200 pk. De absolute topper wordt echter de Milano GTA, die volgens de Fiat Groep met maar liefst 265 pk aan de haal gaat.
Technisch is er echter geen enkele overeenkomst tussen de Milano en de 147. De nieuweling staat op het zogenaamde C-Evo platform, een doorontwikkeling van de bodemplaat die de Fiat Groep momenteel al gebruikt voor de Bravo en de Delta. Alfa Romeo stelt echter alles in het werk om de Milano een sportiever karakter mee te geven, onder andere door het gebruik van het Alfa Romeo DNA-systeem dat ook al in de Mito zit.
Ook vermogentechnisch heeft de nieuwe Alfa Romeo duidelijk sportievere intenties dan de concerngenoten. Het gamma trapt af met de nieuwe Multiair-motoren (105, 135 en 170 pk) en naar boven afgerond door een 1,75-liter Tbi benzinemotor met 200 pk. De absolute topper wordt echter de Milano GTA, die volgens de Fiat Groep met maar liefst 265 pk aan de haal gaat.
Voor de dieselliefhebbers heeft Alfa Romeo de bekende Multijets in de aanbieding. De geruchtenmachine meldt dat het Italiaanse merk ook een zeer sportieve dieselversie met meer dan 200 pk wil brengen, maar officieel heeft de directie daar niets over gezegd.
Alfa Romeo heeft de officiële onthulling van de Milano gepland voor de IAA in Frankfurt. We verwachten de auto in het eerste kwartaal van 2010 op de markt.
Alfa Romeo heeft de officiële onthulling van de Milano gepland voor de IAA in Frankfurt. We verwachten de auto in het eerste kwartaal van 2010 op de markt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws