Volkswagen: plug-in hybride in 2013/2014
"De elektrische auto gaat in de toekomst de individuele mobiliteit op cruciale punten veranderen," meldde CEO Martin Winterkorn op het Vienna Motor Symposium. "Op de middellange termijn heeft de plug-in hybride een groot potentieel, omdat dit type auto het beste van twee werelden combineert: elektrisch rijden en een grote actieradius. Bovendien zijn er geen grenzen op het gebied van topsnelheid en trekkracht. De plug-in hybride kan een flinke bijdrage leveren aan CO2-reductie."
Behalve de aankondiging van de plug-in hybrides, meldde Winterkorn ook nog de introductie van twee nieuwe motoren. De eerste is die van de 1.4 TSI Twincharge motor die geschikt is voor het tanken van E85. Het vermogen is nog steeds 160 pk, maar de CO2-uitstoot van de versie met zeventraps DSG daalt naar 144 g/km. Het E85-verbruik is 8,8 l/100 km.
Naast de E85-TSI komt de Volkswagen Groep ook met een nieuwe 2.0 TDI. Deze motor, gebaseerd op de 140 pk versie zoals we die al kennen, is speciaal aangepast voor de emissie-eisen van Noord-Amerika. De eerste Amerikaanse auto die profiteert van deze diesel is de Volkswagen Passat.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Volkswagen-medewerkers in Dresden kunnen een ID3 kopen van hun transitievergoeding

Bij dit jaarkilometrage ligt bij een auto als de Volkswagen Polo het omslagpunt voor een diesel

Op het hoogtepunt van de crossmanie moest zelfs 'Golf 65 Plus' stoer doen: Volkswagen CrossGolf

Volkswagen ID Polo krijgt beloofde vanafprijs







