Volkswagen Caddy in 't nieuw

Volkswagen Caddy
Volkswagen heeft de Caddy voorzien van de familieneus en het assortiment motoren aangepast aan de eisen van de tijd.
Volkswagen geeft de Caddy een nieuwe neus. Die past in de lijn van de nieuwe T5 Transporter en de Amarok pickup. Verder is er een nieuw assortiment motoren. Die diesels zijn de 75, 102, 110 en 140 pk sterke TDI's die nu allemaal common rail inspuiting hebben. De 102 pk-variant kan worden geleverd met de zeventraps DSG en voor de 140 pk versie staat de zestraps ter beschikking. De 110 pk versie is er alleen met 4Motion, zoals bij Volkswagen vierwielaandrijving heet.
De 102 pk TDI is er ook als Bluemotion Techology. Die scoort een gemiddeld verbruik van 4,9 liter op 100 km en dat is goed voor een uitstoot van 129 gram CO2 per kilometer. Ook de 75 pk sterke variant is kan met zo'n zuinigheidspakket worden geleverd. Dat bestaat onder meer uit een start/stop-systeem en techniek die remenergie hergebruikt.
De benzinemotoren zijn de 1,2-liter TSI met 86 en 105 pk. Met die laatste scoort de Caddy een verbruik van 6,6 liter per 100 km. Dat is 21 procent minder dan zijn voorganger. Ook is er weer een aardgasversie: dat is de 2,0-liter EcoFuel met 109 pk.
Voor de buitenwacht is de meest opvallende verandering aan de Caddy de dagrijverlichting. Verder kan bij het nieuwe model de derde zitrij, die van de Caddy een zevenzitter maakt, worden uitgenomen. De Caddy heeft een bagageruimte van 3.030 liter en bij de Caddy Maxi is dat 3.880 liter. Wie het Flexsitz Plus Pakket aanschaft, kan de laadruimte aan de passagierskant uitbreiden tot meer dan drie meter. Dan is het totale laadvolume 4,7 kubieke meter.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (104)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.