AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Volkswagen 1L-auto komt echt'
In 2003 liet Volkswagen de 1L Concept zien, een studiemodel dat slechts 1 liter diesel per 100 kilometer gebruikt. De serieproductie van zo'n superzuinige auto leek ver weg, maar inmiddels staan de zaken er anders voor.
Dat meldt Car Magazine. De opzet van de definitieve 1L-auto is anders dan die van de oorspronkelijke concept-car. Die had een ééncilinder diesel aan boord, het productiemodel krijgt een tweecilinder aan boord. Deze heeft namelijk meer koppel, wat tot betere rijeigenschappen leidt. Het leeggewicht blijft beperkt tot maximaal 300 kilogram. Standaard krijgt de 1L-auto een uitgebreide veiligheidsuitrusting, bestaande uit ABS/ESP, airbag, Led-verlichting voor en achter en een sequentiële versnellingsbak.
Om het gewicht te drukken is er geen airconditioning aanwezig en ook stuurbekrachtiging ontbreekt.
Volkswagen zal de productie in 2010 starten, waarschijnlijk in het eigen prototypeatelier. Dit heeft een productiecapaciteit van maximaal 1.000 stuks per jaar.
Om het gewicht te drukken is er geen airconditioning aanwezig en ook stuurbekrachtiging ontbreekt.
Volkswagen zal de productie in 2010 starten, waarschijnlijk in het eigen prototypeatelier. Dit heeft een productiecapaciteit van maximaal 1.000 stuks per jaar.
Plaats een reactie