AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vijfdeurs Fiesta nieuw in Genève
8
Tot nu toe kenden we de Fiesta alleen nog maar als driedeurs. Ford heeft naar de Autosalon van Genève echter ook de vijfdeurs versie meegenomen.
De nieuwe carrosserievariant heeft dezelfde dimensies als de driedeurs Fiesta die we al kennen. Ook de techniek komt overeen. Om uw geheugen even op te frissen:
De nieuwe Fiesta wordt in de eerste instantie voorzien van de 1,25-liter benzinemotor met 60 of 80 pk. De topmotorisering is voorlopig de 115 pk sterke 1,6-liter Ti-VCT. Die volgt de 1,6 16V op. Hij levert volgens Ford 15 pk meer maar verbruikt niet meer brandstof. De diesels zijn een 68 pk sterke 1,4-liter en een 90 pk sterke 1,6-liter TDCi. Een Econetic-uitvoering heeft een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer.
De makers zijn met name trots op de elektrische stuurbekrachtiging, die zelf het evenwicht van zijn hulp regelt. Daarnaast draagt het E-Pas-systeem ook bij aan het terugdringen van het brandstofverbruik omdat de pomp alleen maar werkt als hij wordt aangesproken en dus niet altijd energie verbruikt.
Het ontwerp van het dashboard is geïnspireerd op een mobiele telefoon. Ford denkt dat de klanten er vlug mee vertrouwd zullen zijn omdat 'de nieuwe generatie voor wie deze auto is gemaakt, is opgegroeid met de mobiele telefoon'. Voorts is de Fiesta aangekleed met goodies als een houder voor een MP3-speler en zijn er aansluitingen voor een audiokabel en USB en is er Bluetooth-techniek aan boord.
De vijfdeurs Fiesta gaat in het najaar in productie. Tegen die tijd wordt ook bekend wat de drie- en vijfdeurs Fiesta moeten kosten.
De nieuwe Fiesta wordt in de eerste instantie voorzien van de 1,25-liter benzinemotor met 60 of 80 pk. De topmotorisering is voorlopig de 115 pk sterke 1,6-liter Ti-VCT. Die volgt de 1,6 16V op. Hij levert volgens Ford 15 pk meer maar verbruikt niet meer brandstof. De diesels zijn een 68 pk sterke 1,4-liter en een 90 pk sterke 1,6-liter TDCi. Een Econetic-uitvoering heeft een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer.
De makers zijn met name trots op de elektrische stuurbekrachtiging, die zelf het evenwicht van zijn hulp regelt. Daarnaast draagt het E-Pas-systeem ook bij aan het terugdringen van het brandstofverbruik omdat de pomp alleen maar werkt als hij wordt aangesproken en dus niet altijd energie verbruikt.
Het ontwerp van het dashboard is geïnspireerd op een mobiele telefoon. Ford denkt dat de klanten er vlug mee vertrouwd zullen zijn omdat 'de nieuwe generatie voor wie deze auto is gemaakt, is opgegroeid met de mobiele telefoon'. Voorts is de Fiesta aangekleed met goodies als een houder voor een MP3-speler en zijn er aansluitingen voor een audiokabel en USB en is er Bluetooth-techniek aan boord.
De vijfdeurs Fiesta gaat in het najaar in productie. Tegen die tijd wordt ook bekend wat de drie- en vijfdeurs Fiesta moeten kosten.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Ford Fiesta met weinig ervaring kost niet veel - Liefhebber Gezocht
Ford Fiesta ST200 (2016) – Op de rollenbank
Vergelijkende test
Stuurt leuk, lekker handzaam: occasiondubbeltest Ford Fiesta - Mazda 2
Ford Fiesta 1.6 S – 2005 – 429.909 km - Klokje Rond
Nieuws