Vernieuwde Volkswagen Transporter ‘6.1’ heeft een prijs

Echte instapper volgt

Volkswagen Transporter 6.1

De Volkswagen Transporter 6.1, zoals de vernieuwde versie heet, is in Nederland gearriveerd. De auto heeft dus ook een prijskaartje, dat uiteindelijk onder de 19.000 euro zonder belastingen moet liggen.

‘Uiteindelijk’, inderdaad, want de 90 pk sterke basisversie is nog niet beschikbaar. Daarom begint het feestje nu bij €23.600, het bedrag dat Volkswagen voor een 110 pk sterke gesloten besteller met handgeschakelde vijfbak verlangt. Zoals te doen gebruikelijk zijn de genoemde prijzen zonder BTW en BPM, daar ondernemers die bedragen bij het zakelijk aanschaffen van zo’n voertuig niet betalen. Wie de eenvoudigste Transporter om wat voor reden dan ook als particulier zou aanschaffen, zou daarvoor €38.855 kwijt zijn.

De Transporter, die zich onder meer van z’n voorganger onderscheidt met een andere neus en een geheel nieuw dashboard, is er uiteraard in tal van andere uitvoeringen. Wie liever een 150 pk sterke 2.0 TDI heeft, is minimaal €26.600 kwijt voor een Transporter in de kleinste L1H1-trim. Deze krachtiger versie krijgt standaard een zesbak en is optioneel uit te rusten met een zeventraps DSG-automaat. In dat geval kost de auto €28.600, met automaat en vierwielaandrijving komt deze versie op €31.300. Topversie op motorisch vlak is eveneens een 2.0 TDI, maar dan met 199 pk. Die is altijd gekoppeld aan een automaat en kost €31.800 met voor- en €34.500 met vierwielaandrijving.

Wie vaak langere spullen vervoert, komt terecht bij de langere L2H1-uitvoering. Die is er vanaf €21.650. De prijzen lopen in dit geval op tot €35.300 voor de 199 pk sterke versie met DSG en 4Motion, al zijn er vanaf dat moment uiteraard nog wel tal van aankleedmogelijkheden.

Zo hebben we het nog niet eens over de uitvoeringen gehad. De standaardversie heet simpelweg Transporter, duurdere uitvoeringen gaan als Comfortline, Highline en Bulli door het leven. De Comfortline krijgt onder meer een radio met touchscreen, connectiviteitsfuncties en cruise control mee en kost €1.150 meer dan de basisversie. De Highline voegt een verwarmbare voorruit, een multifunctioneel stuur, lichtmetaal en nog wat snuisterijen toe en, terwijl de Bulli pronkt met onder meer led-koplampen, adaptieve cruise control en, een noviteit voor de Transporter, een digitaal instrumentarium.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (45) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.