Vergaderen over de Ford Fiesta S
Ford heeft de Fiesta aangepast voor het nieuwe modeljaar. De wijzigingen beperken zich tot nieuwe bekledingskleuren en een aangepast uitrustingsniveau. Belangrijker nieuws is dat er ook een S-versie wordt gemaakt. Daarbij is de 134 pk sterke 1,6-liter Ti-VCT motor de sterkste benzinemotor die er in de Fiesta leverbaar is – tot op heden was dat de (eveneens turboloze) 120 pk sterke 1,6-liter. Ook is de S er met de 95 pk sterke TDCi-diesel, die overigens niet net als de Econetic met de 95 pk diesel in aanmerking komt voor een wegenbelastingvrije status.
Dat is precies waar 'm de schoen wringt. Op het gebied van de wegenbelastingvrije status speelt de S-versie niets klaar. Vandaar dat Ford Nederland nog niet zeker weet of hij gevoerd zal worden in ons land. In elk geval is de S-versie herkenbaar door zijn dakspoiler achteraan. Verder is de S voorzien van een sportonderstel, instaplijsten, lederen bekleding met aparte stiksels, aluminium pedalen en airco. De zwartgelakte lichtmetalen wielen hebben bij de benzineversie een formaat van 17 inch; de diesel doet het met een maatje minder.