AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Veiligheidsgordel-bag van Ford
32
Ford toont als eerste fabrikant een airbag die is geïntegreerd in de veiligheidsgordel. Daarmee moet de veiligheid van de achterinzittenden beter worden gewaarborgd.
Ford is de eerste die een airbag in een veiligheidsgordel integreert. Vanaf volgend jaar is dit veiligheidsitem te vinden op de achterbank van de nieuwe Ford Explorer. Hiermee gaat de veiligheid voor de achterinzittenden vooruit. "Daar zitten vaak kinderen of ouderen. Die zijn doorgaans kwetsbaarder."
Bij een aanrijding ontvouwt de airbag in veertig milliseconden over de torso en de schouder van de passagier. Tijdens de ontwikkeling van het systeem gaf negentig procent van de proefpersonen aan dat de gordel net zo comfortabel is, of zelfs beter zit dan een reguliere veiligheidsgordel. De gordel met airbag is gevoerd en voelt daarom zachter aan.
Ford hoopt dat een comfortabeler gevoel helpt om meer Amerikanen een autogordel te laten dragen. Op het moment draagt 61 procent van de achterpassagiers een autogordel bij inzittende voorin is dat 82 procent.
PRIVATE LEASE Ford
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Ford Mondeo Wagon 1.8-16V – 2003 – 586.777 km - Klokje rond
Nieuws

Ford richt pijlen op betaalbare elektrische auto's, hybrides en pick-ups
Nieuws

Grote elektrische Ford-flop wordt vervangen door model met benzinemotor
Nieuws

Renault en Ford: ‘Chinese merken vormen ook een bedreiging voor bedrijfsauto’s’
Nieuws






