Turboloze driepitter voor Ford Fiesta
Eerder al kondigde Ford de komst van de 1,0-liter EcoBoost-motoren aan voor de Ford Fiesta. De vernieuwde Fiesta krijgt nu de beschikking over een een-punt-nulletje zonder drukvulling.
De 1,0-liter driecilinder levert 65 of 80 pk en presteert daarmee nagenoeg hetzelfde als de huidige 1.2. Per honderd kilometer drinkt het nieuwe blok 4,3 liter benzine. Verder krijgt Fords B-segmenter de beschikking over de welbekende 1,0-liter EcoBoost-motoren met 100 of 125 pk. Daarnaast is er een 1,6-liter Ti-VCT benzinemotor met 105 pk met PowerShift transmissie en een 1,6-liter TDCi oliestoker met 95 pk. Deze laatste verbruikt 3,3 l/100 km en blaast daarbij slechts 87 gram CO2 per kilometer de lucht in.
Op de Autosalon van Parijs kunnen we de vernieuwde Fiesta van dichtbij bekijken. Begin september werd de kleine Ford al onthuld op het Go Further-event in Amsterdam.