AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Trajectcontrole A2 uitgebreid
Van 3 naar 5 wegdelen
72
De trajectcontrole op de snelweg A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt in beide richtingen uitgebreid. Het Openbaar Ministerie meldt dat er vanaf 16 december op vijf secties controle plaatsvindt.
Nu wordt de snelheid nog op drie wegdelen gecontroleerd. De extra controles worden ingevoerd omdat veel weggebruikers tussen de al bestaande trajectcontroles hun snelheid verhogen. Bij de volgende sectie remmen ze dan vaak weer af. Die snelheidswisselingen vormen volgens het Openbaar Ministerie een risico voor de verkeersveiligheid.
Weggebruikers krijgen een boete als in meerdere secties de snelheidslimiet wordt overschreden. De boete geldt dan voor de hoogst gemeten snelheid.
Lees ook
Vergelijkende test
Toen stationwagons nog echte werkpaarden waren - Renault 12 Break vs. Fiat 131 Mirafiori Familiale
Achtergrond
Er moet universele State of Health-test accu’s gebruikte EV komen want elk merk doet 't anders
Reportage
Waarom de BMW X5 4.8is de M-badge best had mogen dragen
Duurtest
Test: Subaru Forester met caravan - is de 136 pk boxer-hybride sterk genoeg?
Nieuws