AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Trackdaykanon voor de straat
14
Vooral in Engeland zijn ze erg populair: ultralichte auto's die met relatief weinig vermogen alle exoten op het circuit declasseren. Denk dan niet alleen aan Lotussen en Caterhams, maar ook aan nog extremere producten als de Ariel Atom en de Radicals. Reynard doet nu ook een duit in het zakje met de Inverter.
Een afgetankte Inverter weegt slechts 400 kilogram. Momenteel heeft de auto een 1,0-liter motor uit de Honda Fireblade tot z'n beschikking. Het blok levert 175 pk bij een imposante 14.000 toeren. De motor uit een Hayabusa behoort echter ook tot de mogelijkheden. Die schopt het zelfs tot 250 pk. Mensen die liever iets meer rust hebben, kunnen ook kiezen voor een blok uit een gewone auto. De topsnelheid ligt op ongeveer 240 kilometer per uur. De Inverter is voorzien van een sequentiële zesbak en een Quaife-differentieel. In Engeland is de auto legaal voor straatgebruik.
De topsnelheid is natuurlijk niet de grootste kracht van dit type auto, het gaat om het bochtgedrag. Als de Inverter op racebanden staat, kan de bestuurder in de bochten krachten tot 4G ervaren, wat op het niveau van een Formule 1-auto is. Een deel van het ontwerp heeft dan ook plaatsgevonden in het voormalige Honda F1-testcentrum. De naam Reynard Racing Cars zal niet bij iedereen een belletje doen rinkelen, maar de constructeur heeft in de loop der jaren overwinningen behaald op Le Mans en in de Indy 500.
De topsnelheid is natuurlijk niet de grootste kracht van dit type auto, het gaat om het bochtgedrag. Als de Inverter op racebanden staat, kan de bestuurder in de bochten krachten tot 4G ervaren, wat op het niveau van een Formule 1-auto is. Een deel van het ontwerp heeft dan ook plaatsgevonden in het voormalige Honda F1-testcentrum. De naam Reynard Racing Cars zal niet bij iedereen een belletje doen rinkelen, maar de constructeur heeft in de loop der jaren overwinningen behaald op Le Mans en in de Indy 500.
Lees ook
Nieuws
Het nieuwe automerk ‘Vittori’ pakt werkelijk alles mee
Gebruikersreview

Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Ultra (2025)
Nieuws
De Renault Avantime was niet de eerste auto met die knotsgekke deurscharnieren
Nieuws
Elektrische Porsche 993 maakt zowel verdrietig als blij
Nieuws