Toyota schaaft Probox en Succeed bij
De kans dat de modellen Probox en Succeed je iets zeggen, is vrij klein. De stationtweeling is echter zowel in Japan als in Zuid-Amerika behoorlijk populair. Het duo - dat in eerste instantie één en dezelfde auto lijkt te zijn - is nu na twaalf jaar onderworpen aan een facelift.
De Probox en Succeed zijn zeer spartaanse werkpaarden, die tegen een kleine prijs het leven van de kleine ondernemer moet vergemakkelijken. Voor zover bij ons bekend is de Succeed de iets rijker uitgeruste - of minder kale - versie. De Probox - voor zakelijk gebruik - moet het bijvoorbeeld doen met een hoofdsteunloze achterbank.
In 2002 verscheen het tweetal op de markt en het motorenaanbod was lekker overzichtelijk. De Probox had in alle gevallen een 1,5-liter viercilinder in de neus. De Succeed was daarnaast ook met een 1,4-liter dieselmotor te krijgen.
De grondig gefacelifte versies - die van achteren gezien wel iets weg hebben van een Nissan Sunny of Primera Wagon uit de eerste helft van de jaren negentig - zijn nu met 109 pk sterke 1,5-liter viercilinders te krijgen en hebben standaard een CVT-transmissie. De goedkopere Probox is als enige van de twee leverbaar met een 95 pk sterke 1,3-liter viercilinder. Hoekige lijnen domineren het interieur en het geheel is lekker simpel gehouden. Opbergvakjes zijn er in overvloed. Van het instrumentarium hoef je zo te zien niet meer te verwachten dan een snelheidsmeter.