Toyota RAV4: nu altijd met elektrohulp

Motorversie minder

Toyota RAV4 PHEV

De Toyota RAV4 is vanaf nu alleen nog te krijgen met elektrohulp. De Nederlandse importeur zet een streep door reguliere benzineversies en dat betekent dat alleen de (plug-in) hybride motorversies overblijven.

Ondanks dat Toyota zich al jaren profileert als fabrikant van auto's met hybride aandrijflijnen, leverde het de RAV4 tot op heden ook nog met een relatief traditionele en 175 pk sterke 2.0 viercilinder benzinemotor. Die altijd met een handgeschakelde zesbak uitgeruste motorversie met voorwielaandrijving is in Nederland nu niet meer leverbaar, zo kan AutoWeek melden na bevestiging van de importeur. De 2.0 VVT-iE-motorversie verdwijnt uit het Nederlandse leveringsgamma. De hybride en plug-in hybride blijven bestaan. Wel voert Toyota een kleine prijsverhoging van €200 door op de reguliere hybrideversie, maar daar krijg je wel meer uitrusting voor terug.

De vanafprijs van de Toyota RAV4 ligt na het wegvallen van de voorheen minstens €44.495 kostende conventionele benzineversie hoger. Voor de Toyota RAV4 2.5 Hybrid met voorwielaandrijving ben je - na de prijsverhoging - immers €47.995 kwijt. Voor dat bedrag krijg je de Active-uitvoering. Voortaan heeft elke RAV4 standaard parkeersensoren aan de voorzijde. De RAV4 2.5 Hybrid heeft een systeemvermogen van 218 pk. Hij is er ook in combinatie met vierwielaandrijving. Die vierwielaangedreven variant brengt 222 pk op de been en kost minimaal €54.495.

De plug-in hybride Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid heeft een systeemvermogen van 306 pk, komt tot 75 elektrische kilometer ver op een volle accu en kost als Dynamic minimaal €57.695.

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (119)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.