AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Toyota-motor voor Lotus Elise
De 111R is de nieuwste versie van de Lotus Elise. Achterin staat de VVTL-i motor die we kennen uit de Toyota Corolla en Celica T-Sport.
De 111R is de nieuwste versie van de Lotus Elise. Achterin staat de VVTL-i motor die we kennen uit de Toyota Corolla en Celica T-Sport.
De 1,8-liter viercilinder benzinemotor met variabele kleptiming is goed voor een maximum vermogen van 141 kW/192 pk en een maximum koppel van 181 Nm. Iedere paardekracht hoeft nog geen 4,5 kg voort bewegen (totaal 860 kg). Dat staat garant voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 5,2 seconden. Een snelheid van 160 km/h wordt in 13 seconden gehaald. De topsnelheid bedraagt 241 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik zou omstreeks 8,8 l/100 km uit moeten komen.
Voor het eerst worden ABS en rembekrachtiging standaard aangeboden op een Elise. De 111R gaat in de loop van deze maand in productie.
De 1,8-liter viercilinder benzinemotor met variabele kleptiming is goed voor een maximum vermogen van 141 kW/192 pk en een maximum koppel van 181 Nm. Iedere paardekracht hoeft nog geen 4,5 kg voort bewegen (totaal 860 kg). Dat staat garant voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 5,2 seconden. Een snelheid van 160 km/h wordt in 13 seconden gehaald. De topsnelheid bedraagt 241 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik zou omstreeks 8,8 l/100 km uit moeten komen.
Voor het eerst worden ABS en rembekrachtiging standaard aangeboden op een Elise. De 111R gaat in de loop van deze maand in productie.
Plaats een reactie