Toyota Hilux krijgt hybridetechniek
De eerste geëlektrificeerde
Een elektrische variant van de Toyota Hilux bestaat (nog) niet en ook een plug-in hybride of zelfs conventionele hybride aandrijflijn is het robuuste werkpaard vreemd. Toch maakt de Toyota Hilux nu kennis met een zekere vorm van elektrificatie. Hij krijgt namelijk een mild-hybride turbodiesel.
Toyota heeft al eens een elektrische Hilux getoond en heeft zelfs al de komst aangekondigd van een reeks prototypes met een brandstofcel aan boord. Vooralsnog is een elektrische of zelfs geëlektrificeerde Toyota Hilux nergens ter wereld te koop, maar volgend jaar wel. De Australische tak van Toyota kondigt voor volgend jaar voor de Hilux namelijk de komst aan van een mild-hybride aandrijflijn.
De Toyota Hilux is in Nederland te koop met 150 pk sterke 2.4- en 204 pk krachtige 2.8 D-4D-dieselmotoren. In ieder geval in Australië wordt die 2.8 turbodiesel straks gecombineerd met 48V mild-hybride hardware. De komst van het mild-hybride systeem moet het brandstofverbruik volgens Toyota met zo'n 10 procent verlagen. De Hilux met de 2.8 diesel zoals die nu bestaat, slurpt per 100 kilometer gemiddeld 9,1-9,5 l/100 km. Dat zou betekenen dat de mild-hybride Toyota Hilux een gemiddeld verbruik van zo'n 8,2 tot 8,6 moet kunnen scoren. De mild-hybride Hilux zou daarbij standaard een start-/stopsysteem krijgen. De basisversie van de Hilux heeft die vooralsnog niet.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota Hilux 2.4 D-4D Double Cab Professional Premium Limited Automaat
- 2024
- 29 km

Toyota Hilux 2.4 D-4D DUBBEL CABIN EXECUTIVE BE TREKKER A/T 5 SITZ 4WD VAN
- 2019
- 63.086 km

Toyota Hilux 2.4 D-4D XTRA CAB / 3.5 TONS TREKHAAK / !! NIEUW !! BPM VRIJ / TREPLANKEN // 4x4 / AIRCO / CRUISE / 3.500 KG TREKGEWICHT
- 2024
- 46 km