'Tesla wil Model 3-kopers in Model S'
60-versie maakt grotere Tesla bereikbaarder
De Model 3 veroorzaakte bij z'n introductie de grootste hype die we ooit zagen op autogebied. Binnen enkele dagen noteerde het innovatieve merk maar liefst 325.000 orders voor de auto. Goed nieuws, maar het betekende ook de nodige kopzorgen. Kwade tongen beweren zelfs dat Tesla een heleboel klanten zal moeten teleurstellen als de orders niet worden ingetrokken.
Het is precies die angst die ten grondslag ligt aan het gerucht dat vandaag de wereld in wordt geslingerd. Met de introductie van de nieuwe basisversies 60 en 60D is de grotere Model S weer een stukje bereikbaarder geworden, en zou daardoor binnen het bereik komen van potentiële Model 3-kopers die de 'S' voorheen te prijzig vonden. Volgens Electrek.co is dat reden voor het merk om de nieuwe klantenkring van het al bestaande model te overtuigen. Het voordeel voor beide partijen is dat de Model S een veel kortere levertijd kent, het nadeel voor de klant is dat de grotere auto met z'n verwachtte vanafprijs van 66.000 dollar nog altijd een stuk duurder is dan de Model 3, die al voor 35.000 dollar de jouwe is.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen